کرزی-افغانستان-باید-به-کانون-همزیستی-و-اعتماد-منطقه-تبدیل-گردد

رییس جمهور پیشین کشور در پیوند به امضای توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان اعلام نموده که با برقراری صلح، افغانستان باید به مرکز اعتماد و همکاری‌های منطقه‌ای و به کانون همزیستی ملت‌های منطقه تبدیل گردد.

به گزارش افغان نیوز: حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور دیروز شنبه(10، حوت) با نشر اعلامیه گفت که "امضای توافقنامه صلح میان تحریک اسلامی طالبان و ایالات متحده امریکا در دوحه، پایتخت قطر، گام بزرگی است برای پایان دادن به جنگ و استقرار صلح در کشور ما."

آقای کرزی ابراز امیدواری کرده که این توافق نامه از یک سو راه را به سوی صلح پایدار بگشاید و از سوی دیگر موجب شود تا روند صلح و کلیه تلاش های صلح جویانه توسط خود مردم افغانستان رهبری و اجرایی شود.

به گفته کرزی، مردم افغانستان انتظار دارند که صلح موجب تحکیم وحدت ملی و استقرار یک نظام مقتدر و واحد، مبتنی بر قانون و استقلال کامل کشور گردد.

وی خاطرنشان کرده که با برقراری صلح، افغانستان باید به مرکز اعتماد و همکاری‌های منطقه‌ای و به کانون همزیستی ملت‌های منطقه تبدیل گردد.

این درحالی است که موافقت‌نامه صلح امریکا و طالبان سرانجام پس ۱۱ دور مذاکره بین نماینده‌گان دو طرف که حدود هژده ماه زمان برد، روز شنبه، دهم حوت، به امضا رسید.

مطابق این توافقنامه، ایالات متحده امریکا عرض ۱۴ ماه، تمام نیروهای نظامی، متحدان و شرکای ائتلافی، به‌شمول تمام کارمندان غیرنظامی و غیردیپلماتیک، پیمان‌کاران امنیتی خصوصی، مربیان، مشاوران و پرسنل خدمات حمایتی خود را از افغانستان خارج خواهد کرد.

کرزی: افغانستان باید به کانون همزیستی و اعتماد منطقه تبدیل گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد