کرزی-در-مورد-گفته-های-خود-در-مورد-طالبان-پافشاری-دارد

رئیس جمهور پیشین کشور در مورد؛ اظهارات اخیرش مبنی بر حمایت از گروه طالبان گفت؛ دیروزحکمتیار را برادر خواندیم و امروز به روند صلح ملحق شد و در آینده هم روزی خواهد آمد که طالبان نیز به مذاکره حاضر شوند.

به گزارش افغان خبر، «حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق کشور، در مراسم گرامیداشت ترور برهان الدین ربانی رئیس سابق شورای عالی صلح گفت؛ حتی اگر عزت خود را از دست بدهد، بازهم حاضر است برای صلح و وحدت ملی افغانستان تلاش کند.

وی در خصوص اظهارات اخیرش در مورد طالبان افغان اظهار داشت: زمانی که «طالب» را برادر خطاب کردم، بسیاری سکوت کردند؛ دیروز حزب اسلامی را برادر خطاب کردیم و اکنون به روند صلح آوردیم و فردا طالب نیز به پروسه صلح بین الافغانی حاضر میشود.

کرزی افزود: به یاد دارید که در گذشته کسی حزب اسلامی و حکمتیار را برادر خطاب می‌کرد، همه ناراحت می‌شدند و در آینده روزی خواهد آمد که برای مذاکره با طالبان خواهیم نشست؛ باید آینده‌نگر بود.

رئیس‌جمهور سابق تأکید کرد که این کشور مورد تاخت و تاز مداخلات خارجی و تفرقه‌پراکنی قرار گرفته و اکنون نتیجه آن مشاهده می‌شود پس بدین لحاظ باید با هوشیاری عمل کرد.

کرزی اظهار داشت: در افغانستان وضعیتی به وجود آمده که طالبان؛ دولت افغانستان را متهم به وابستگی به غرب می‌کند و دولت این گروه را وابسته به پاکستان می‌خواند، همین امر موجب درگیری داخلی شده است.

وى افزود: دست خارجی در افغانستان به شدت نفرت‌پراکنی می‌کند و مردم کشور همانطور که در مقابل شوروی جهاد کردند و ظلم شوروی را قبول نکردند، بمباران‌های آمریکا بر مردم افغان را نیز نباید درست بدانیم.

رئیس‌جمهور سابق تأکید کرد که مجاهد نمی‌تواند یک بمبارانی را تأیید و بمباران دیگری را محکوم کند و مجاهدت باید برای ملت افغانستان باشد نه کشورهای خارجی.

کرزی در مورد گفته های خود در مورد طالبان پافشاری دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد