کرزی-طالبان-برادران-ما-هستند،-امریکا-باید-همکاری-کند

رییس جمهور پیشین کشور، بار دیگر طالبان را «برادران خود» توصیف کرده و از امریکا خواست با حکومت آنان همکاری کند.

به گزارش افغان نیوز؛ حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور  در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی انگلیسی خطاب به جو بایدن رییس جمهور امریکا گفته است که بیایند با دولت طالبان کار کنند. 

وی همچنان گفته است که جامعه جهانی باید کمک کند تا افغانها کشورشان را بسازند و بر زخم‌هایی که به همه طرفها وارد شده، مرهم گذاشته شود.

آقای کرزی تاکید کرده که اگر امریکا هواپیماهای‌شان را در خاک افغانستان به پرواز درآورد یا نیروی نظامی بیارد، اشتباه است؛ زیرا ما می‌خواهیم با امریکا دوست و متحد باشیم، اما میان دوستی و پرواز کردن هواپیمای جنگی در کشور ما تفاوت وجود دارد.

رییس جمهور پیشین کشور از همه افغان‌هایی مهاجر خواست به کشور برگردند. به گفته وی؛ ما فرزند این خاک هستیم، کشور را نباید ترک کنیم، بمانیم و بسازیم.

کرزی می‌گوید که با طالبان در مورد مسایل جاری کشور از جمله بازگشت زنان به کار، مدارس، پرچم ملی، نیاز به روند سیاسی و حکومتی که متعلق به همه افغانها باشد و همه افغانها خود را در آن ببینند، تبادل نظر خوبی داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که طالبان شما را برادر خود نمی‌بینند، گفت: « من طالبان را برداران خود می‌بینم و افغانهای دیگر را هم برادرانم می‌دانم، زیرا ما مردم یک ملت هستیم.»

حامد کرزی در مورد بازگشایی مدارس متوسطه دخترانه که طالبان مانع بازگشایی آنها شده‌اند، نیز گفته که طالبان این موضوع را درک می‌کنند و این اتفاق خواهد افتاد.

به گفته وی: ما می‌خواهیم دختران نه فقط به مدارس بروند، بلکه به دانشگاه‌ها هم بروند، سرکار بروند و این اتفاق باید همین حالا بیفتد.

رییس جمهوری پیشین گفت: پیام خوبی به دختران دارم؛ بیرون شوید و درس بخوانید. شما دختران شجاع هستید.

او افزود که همه افغانها قربانی شده‌اند، خارجی‌ها افغانستان را به نام طالبان بمباران کردند. روستاها ویران و اطفالدما کشته شدند، خانواده‌ها پاشیدند و در نهایت همه افغانها آسیب دیدند.

این درحالی است که حامد کرزی و عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی دولت پیشین افغانستان دو تن از رهبران مهم بودند که پس از تسلط طالبان بر افغانستان همچنان در داخل این کشور ماندند.

کرزی: طالبان برادران ما هستند، امریکا باید همکاری کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد