کرزی-لویه‌جرگه‌-در-شرایط-کنونی-به-سود-مردم-نیست

رییس جمهور پیشین کشور می گوید که برگزاری لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح در شرایط کنونی به سود مردم نیست و نمی‌تواند راهی برای رسیدن به اجماع بزرگ ملی باشد.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان با نشر اعلامیه‌ای، تاکید کرده است که برگزاری لویه جرگه در حالی‌که طالبان با آن مخالف هستند، به ایجاد فضای اعتماد برای ادامه‌ی مذاکرات و گفت‌وگوهای صلح کمک نخواهد کرد.

در اعلامیه آمده است: “جرگه‌ها در طول تاریخ افغانستان آغاز و انجام با اجماع داشته‌اند، اما در مورد جرگه‌ی مشورتی صلح که قرار است در هفته‌ی جاری برگزار شود، اجماع وجود ندارد.

او افزوده است که اکثریت بزرگ نیروهای سیاسی، بزرگان مردم، عالمان دین و فعالان سیاسی و مدنی در مورد برگزاری این جرگه توافق نظر ندارند و هم‌چنان در مورد اهداف و زمان برگزاری آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

حامد کرزی گفته است: “بهتر خواهد بود که لویه‌جرگه بعد از انجام مذاکرات صلح و یا حصول توافقات مطلوب از این روند برگزار شود تا نمایندگان مردم افغانستان بر توافقات حاصله از این مذاکرات مهر تائید بگذارند”.

این در حالی است که قرار است فردا، نهم ثور لویه جرگه‌ی مشورتی صلح برگزار گردد. دولت افغانستان گفته است که بیش از دو هزار نفر در این جرگه شرکت کرده و دیدگاه شان را در مورد روند صلح ارایه می‌کنند.

کرزی: لویه‌جرگه‌ در شرایط کنونی به سود مردم نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد