کرسی-دولتی-در-انحصار-قوم-خاص-نیست

رییس جمهور غنی می‌گوید که تقرری‌های افراد در تمام ادارات دولتی به اساس شایسته‌سالاری صورت گرفته و هیچ کرسی در انحصار یک قوم خاص نیست.

به گزارش افغان نیوز: این سخن اشرف غنی،‌ رییس جمهور افغانستان درست درحالی مطرح می‌شود که شماری از آگاهان و شهروندان کشور از تغییر و تبدیل در پست‌های دولتی به اساس علایق شخصی شکایت دارند و می‌گویند که رهبری دولت در جابه‌جای افراد در کرسی‌های دولتی، روابط را بیش‌تر در نظر می‌گیرند.

به اساس یک خبرنامۀ کاخ ریاست جمهوری، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، روز گذشته با سران اقوام اوزبیک و ترکمن در ارگ دیدار کرده و افزوده که آنان باید طرح‌های واضح که پاسخ‌گو تمام نیازمندی‌های‌شان باشند، به دولت بسپارند.

رییس جمهور گفته‌است که در سه سال گذشته یک روابط قوی بین افغانستان و کشورهای آسیای‌میانه اساس گذاشته شده و به زودی در تمام بخش‌ها و به‌خصوص در وضعیت امنیتی در شمال کشور، تحولات گسترده خواهد آمد.

رییس جمهور نیز وعده داده که تامین انرژی برق برای ولسوالی‌های خم‌آب و قرقین در شمال افغانستان نیز در اولویت کاری حکومت وحدت ملی افغانستان قرار دارد.

از سوی‌هم شماری از سران اقوام ازبیک و ترکمن در دیدار شان با رییس جمهور یک کمیتۀ شش عضوه را جهت مطرح نمودن مشکلات‌شان با رییس جمهور ساخته و آقای غنی نیز وعده سپرده که با آنان ماه یک‌‍بار نشستی خواهد داشت.

در عین حال بازدیدکننده‌گان از رییس جمهور نیز خواسته‌اند؛ تا توجه بیش‌تر بر ولایت‌های شمالی داشته باشد.

کرسی دولتی در انحصار قوم خاص نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد