کرن-دیکر-کاردار-جدید-امریکا-در-کابل-انتخاب-شد

سفارت امریکا برای افغانستان از پایان ماموریت مک کری، کاردار پیشین این سفارت خبر داده و گفته‌است که به جای او «کرن دیکر» کاردار سفارت امریکا برای افغانستان انتخاب شده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ مک کری (شب دوشنبه، ۹ اسد) در رشته توییتی نوشته است که در طول سال گذشته، در دوحه با مقام‌های امارت اسلامی برای رسیدگی به مسایل مهم گفتگو کرده و خدمات کنسولی گسترده‌ای را برای شهروندان امریکایی، افراد دارای اقامت دایمی و سایر افراد فراهم ساخته‌است.

او گفت که در جریان سال گذشته، توانسته با بسیاری از افغانستانی‌ها در داخل و خارج از کشور همکاری و کمک‌های بشردوستانه را با ملل متحد و شرکای بین المللی هماهنگ کند.

کاردار پیشین سفارت امریکا در ادامه افزوده است که کشورش از ادامه‌ موضع امارت اسلامی درباره‌ آموزش دختران و گزارشات موثق در مورد نقض حقوق بشر از جمله بدترشدن آزادی رسانه‌ها و وضع محدودیت‌ها در برابر حقوق زنان، ناراحت است.

مک کری نوشته است:« ما طالبان را در قبال تعهدات‌شان همچنان پاسخ‌گو قرار می‌دهیم تا افغانستان به پناهگاه امن برای تروریستان به‌شمول شاخه خراسان داعش و گروه القاعده تبدیل نگردد».

او تأکید کرده که« اگر طالبان امیدوار به پذیرش از سوی جامعه بین‌المللی اند، باید به نظریات تمام مردم افغانستان گوش دهند و به آن احترام قایل شوند».

به گفته کری، خانم دیکر به صورت موثر در راستای حفاظت از منافع امریکا و و حمایت از مردم افغانستان تلاش خواهد کرد.

کرن دیکر پیش از این به‌‌عنوان معاون سفیر امریکا در کابل کار کرده است.

کرن دیکر کاردار جدید امریکا در کابل انتخاب شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد