کرونا-و-جنگ-افغانستان،-کدام-یکی-بیشتر-قربانی-می‌گیرد-

نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان هشدار داد که اگر افغان‌ها از حمله به یکدیگر دست‌ برندارند، ویروس کرونا بیشتر از جنگ از میان مردم این کشور قربانی خواهد گرفت.

به گزارش افغان نیوز: رولاند کوبیا، نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان دیروز جمعه (۲۲ حمل) در حساب توییتر خود نوشت: "تأخیر در سازمان‌دهی دفاع در برابر کووید-۱۹ افغان‌های بیشتر را خواهد کشت تا جنگ".

وی افزود، افغانستان ممکن به شدت آسیب ببیند، زیرا این وضعیت تازه آغاز شده‌است. بنابراین، زمان آنست که تمامی افغان‌ها در برابر ویروس کرونا دفاع کنند، نه این که بر افغان‌ها حمله کنند.

به گفته‌ای او، پسان هیچ کس گفته نمی‌تواند که نمی‌دانستند.

در همین حال، حکومت افغانستان از جنگجویان گروه طالبان خواسته است که از جنگ دست بکشند تا اقدامات برای مهار ویروس کرونا در سرتاسر کشور به‌شمول مناطق تحت کنترول آن‌ها انجام شود.

از سوی هم، سپیدار می‌گوید که تلاش‌های سیاسیون در این راستا بی‌نتیجه پایان یافته‌اند و آقای عبدالله به‌زودی طرح حکومتش را عملی خواهد کرد.

در آخرین مورد، وزیرخارجه امریکا از کاهش یک میلیارد دالری کمک‌ها امریکا به افغانستان و نیز بیرون کردن تمامی سربازانش از افغانستان هشدار داد.

یک عضوی پیشین گروه طالبان می‌گوید: رهایی ۱۰۰ طالب از زندان بگرام بر بنیاد توافق‌نامه صلح و گفتگوهای هیأت سه‌نفری طالبان با حکومت افغانستان صورت نگرفته است؛ پس دفتر سیاسی طالبان برگشت دوباره‌ای آنان را به میدان جنگ تضمین نمی‌کند.

این همه تنش های سیاسی درحالی است که در تازه ترین مورد، ۲۰ تن از کارمندان دفتر ریاست جمهوری به کرونا مبتلا شده اند و اکنون در قرنطینه به سر می‌برند.

کرونا و جنگ افغانستان، کدام یکی بیشتر قربانی می‌گیرد؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد