کریمی-روابط-خوب-با-کشور-چین-ایجاد-کردیم

بلال کریمی در رابطه به دست آوردهای سفارت افغانستان در چین به معاون سیاسی ریاست الوزراء معلومات داده، گفته است که دیپلومات های افغانستان با حکومت و ادارات چین روابط رسمی خوبی را ایجاد کرده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ در خبرنامه ارگ ریاست‌الوزرا، آمده است که مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ا.ا.ا، روز گذشته(دوشنبه، ۳ ثور) با بلال کریمی سفیر افغانستان در چین، دیدار کرده است.
بر اساس خبرنامه، بلال کریمی در رابطه به دستآوردهای سفارت افغانستان در چین به معاون سیاسی ریاست الوزراء معلومات داده، گفته است که دیپلومات های افغانستان با حکومت و ادارات چین روابط رسمی خوبی دارند.
کریمی افزوده است که مقام‌های کشور چین، تلاش های امارت اسلامی در راستای سرکوب داعش، محو فساد، مبارزه علیه مواد مخدر و فعالیت‌ها در زمینه اقتصاد را مورد تقدیر قرار می‌دهند.
وی گفته است که تامین  امنیت، شفافیت و ثبات از عواملی است که سبب علاقمندی تجاران چینی جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است.
به گفته‌ی کریمی، شمار‌ زیادی از سرمایه‌گذاران چینی در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند.
در همین رابطه مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات امارت اسلامی با این کشور را مهم و به منفعت هر دو کشور دانسته است.
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا تاکید کرد که سفارت افغانستان در آن کشور به منظور بهبود تجارت میان افغانستان و چین تلاش بیشتری کند.
وی افزود که امارت اسلامی به تاجران هر دو جانب تسهیلات مورد نیاز را فراهم کرده است.
همچنان معاون سیاسی ریاست‌الوزرا با  سید برات شاه ندیم آغا رییس عمومی اترا دیدار کرده است.
در این دیدار، رییس عمومی اترا پلان خویش را جهت تقویت سکتور مخابراتی، خدمات با کیفیت و پوشش گسترده مخابراتی با معاون سیاسی ریاست الوزراء شریک ساخته است.
آقای ندیم افزوده است که نظر به ارزیابی‌های آنان، اداره اترا نسبت به گذشته از نظر ارائه خدمات مسلکی و بهتر در حالت خوب قرار دارد.
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا  گفته است که اترا باید به ارائه خدمات به مناطق دوردست اولویت بدهد و همچنان اصلاحات بیشتر را در سکتور مخابرات عملی سازد.

کریمی: روابط خوب با کشور چین ایجاد کردیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد