کسر-ذخایر-افغانستان-توسط-بایدن-«بی‌وجدانی»-است

ایلهان عمر، عضو مسلمان کنگره امریکا، تصمیم بایدن مبنی بر اختصاص ۳٫۵ میلیارد دالر پول از ذخایر ارزی افغانستان به‌عنوان غرامت برای خانواده‌های حملات یازدهم سپتامبر را «بی‌وجدانی» خوانده است.

به گزارش افغان نیوز؛ او در تویتی نوشته است که در میان هواپیماربایان عامل حمله یازدهم سپتامبر حتی یک افغان هم وجود نداشت.

عمر گفته است که امریکا در حالی ذخایر ارز افغانستان را به‌عنوان غرامت می‌گیرد که این کشور میلیاردها دالر به دولت‌های عربستان سعودی و مصر می‌دهد که به گفته او، ارتباط مستقیمی با تروریست‌های ۱۱ سپتامبر دارند.

این عضو کنگره امریکا، مسدودکردان دارایی افغانستان را مجازات میلیون‌ها نفر از گرسنگان و دور از وجدان دانسته است.

دولت بایدن تصمیم گرفته‌است که ۳٫۵ میلیارد دالر از ۷ میلیارد دالر ذخایر خارجی افغانستان در ایالات متحده را به یک صندوق امانی برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان اختصاص دهد و در عین حال موافقت کند که سه‌ونیم میلیارد دالر دیگر را به خانواده‌های قربانیان حادثه‌ حمله‌های ۲۰۰۱ بدهد.

بانک مرکزی تصمیم امریکا درباره‌ اختصاص دارایی مسدودشده افغانستان به‌عنوان غرامت و کمک را ناعادلانه خوانده و خواستار تجدید نظر در این تصمیم شده است.

دیده‌بان حقوق بشر هم در واکنش خود گفته که دولت بایدن به دنبال تصرف دارایی مردم افغانستان است.

این در حالی است که سازمان ملل و برخی کشورها از امریکا خواستار آزادسازی این پول شده و حکومت طالبان نیز از این تصمیم بایدن انتقاد کرده و گفته‌است که اختصاص پول افغانستان برای قربانیان حملات ۱۱سپتامبر «دزدی» است.

کسر ذخایر افغانستان توسط بایدن «بی‌وجدانی» است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد