کشورهای-جهان-طالبان-را-به-حیث-یک-جهت-مسوول-به-رسمیت-بشناسند

سخنگوی طالبان می‌گوید که اگر کشورهای جهان به ویژه امریکا می‌خواهند از خاک افغانستان تهدید نشوند، باید حکومت طالبان را به حیث« یک جهت مسوول» به رسمیت بشناسند.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان ناوقت روز گذشته(شنبه، ۸ عقرب) در نشست خبری گفت که طالبان زمانی دفع تهدیدات علیه کشورهای جهان از افغانستان را مکلفیت خود می‌دانند که از سوی این کشورها به‌رسمیت شناخته شوند.

مجاهد با بیان این که:«به‌رسمیت‌شناختن افغانستان (طالبان) نیازمندی دوجانبه است» گفت که طالبان تنها نیازمند به‌رسمیت‌شناختن توسط کشورها نیست، بلکه کشورها هم نیاز دارد تا طالبان را به‌رسمیت بشناسند.

ذبیح الله مجاهد گفت که جنگ طالبان در گذشته با کشورهای جهان از جمله امریکا هم روی همین مورد بوده است. او تاکید کرد: «در گذشته هم که با امریکا جنگ داشتیم، علت آن این بود که آن‌ها (امریکا) ما را به رسمیت نشناختند».

سخنگوی طالبان تصریح کرد که اکنون هم به‌رسمیت‌نشناختن طالبان توسط کشورهای جهان سبب دوام مشکلات در افغانستان، منطقه و جهان خواهد شد. او با تاکید گفت که کشورهای جهان به‌زودی این گروه را به‌رسمیت خواهند شناخت.

مجاهد افزود که طالبان در تلاش است تا کشورها برای به‌رسمیت‌شناختن این آنان پیشگام شوند. او بیان کرد: «[در نشست مسکو] کشورها ما را به‌گونه‌ی غیرمستقیم حکومت خطاب کردند». مجاهد گفت که سایر کشورها هم «مجبور» خواهند شد ما را به‌رسمیت بشناسند.

مجاهد افزود که آنان تمامی شرایط را برای به‌رسمیت‌شناختن تکمیل کرده است.

سخنگوی طالبان بیان کرد که آنان از تمامی کشورها خواسته تا نمایندگی سیاسی‌شان را در افغانستان فعال کنند و طالبان به هیچ کشوری اجازه نخواهند داد تا پایگاه نظامی در افغانستان ایجاد کنند.

ذبیح الله مجاهد در پاسخ به پرسش ممنوعیت رفتن دختران به مکتب و زنان شاغل به کارشان و تاثیر آن بر به‌رسمیت شناختن طالبان، گفت که این موضوع یک مسئله داخلی است و ربطی در به‌رسمیت‌شناختن این آنان ندارد.

مجاهد شرط‌ گذاشتن این موضوع را مداخله‌ی کشورهای خارجی در امور داخلی افغانستان به‌رهبری طالبان خواند.

این در حالی است که طالبان در 24 اسد پس از فرار اشرف غنی، بر کابل تسلط یافت و تا کنون هیچ کشوری آنان را به رسمیت نشاخته است.

کشورهای جهان طالبان را به حیث یک جهت مسوول به رسمیت بشناسند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد