کشور‌های-بیرونی-آتش-جنگ-را-شعله‌ور-می‌کنند

کمیته ملی قربانیان جنگ از دولت و طالبان خواست که روی یک آتش‌بس دایمی توافق کنند؛ زیرا کشور‌های بیرونی آتش جنگ را به خاطر منافع شان بیشتر شعله‌ور ساخته‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ مسعود صافی، رئیس کمیته ملی قربانیان جنگ، امروز چهارشنبه( 22، سرطان ) در یک کنفرانس خبری گفت که جنگ و خشونت‌های پیش آمده راه حل نیست، طرف‌های درگیر باید آتش‌بس فوری نمایند.

آقای مسعود بیان کرد، «چهل سال است که آتش جنگ از مردم بی‌گناه و افراد ملکی افغانستان قربانی می‌گیرد؛ اما کشور‌های بیرونی آن را به خاطر منافع شان بیشتر شعله‌ور ساخته اند.»

بنابراین، طرف‌های درگیر باید در روزهای عید با اعلام آتش‌بس به خشونت‌ها نقطه پایان بگذارند و روند گفتگو های صلح را از سر گیرند؛ زیرا قربانی اصلی این جنگ همواره افراد ملکی بوده‌اند.

از سوی هم، حبیب الرحمن بخشی، معاون کمیته ملی قربانیان جنگ از طرف‌های درگیر خواست که اماکن دولتی، و تاسیسات عام المنفعه را قربانی جنگ نکنند.

آقای بخشی تصریح کرد که در جریان جنگ کنونی هزاران خانواده در مناطق مختلف کشور آواره شده اند و اکنون در شرایط بحرانی به سر می‌برند. حکومت و نهاد های بین المللی باید برای بی‌جا شده‌گان و قربانیان جنگ کمک های لازم و بشردوستانه را روی دست گیرند.

معاون کمیته ملی قربانیان جنگ همچنان گفت که در اثر جنگ، خشک‌سالی و گسترش ویروس کرونا حدود سه ونیم میلیون نفر شهید و معلول شده اند. همچنان بیش از پنج میلیون تن دیگر خانه‌های شان را ترک کرده و آواره شده اند.

به گفته وی؛ بنادر گمرکی فلج و مردم در مشکلات بدی اقتصادی قرار گرفته‌اند. همچنان بیشترین شاهراه‌ها توسط گروه طالبان مدیریت شده و حکومت هیچ توجهی به تامین امنیت ندارد.

این درحالی است که گروه طالبان در تازه‌ترین مورد، یک مکتب دخترانه را در مربوطات حوزه‌ی پنجم شهر غزنی آتش زده اند.

کشور‌های بیرونی آتش جنگ را شعله‌ور می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد