کلید-جنگ-در-پاکستان-و-کلید-صلح-در-افغانستان

رییس جمهور غنی در کنفرانس ملی جوانان و صلح گفت؛ کلید صلح در افغانستان است، چون طرح و برنامه داریم، اما کلید جنگ در اسلام آباد، کویته و راولپندی می باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز چهار شنبه(10، دلو) در کنفرانس ملی جوانان و صلح که در تالار لویه جرگه برگزار گردیده بود، خطاب به جوانان گفت: هدف ملی ما صلح پایدار است، اما حقیقت تلخ این است که تجارب بین المللی نشان داده که پنجاه در صد پیمان های صلح به جنگ شدیدتر مبدل شده و دلیل آن عجله در صلح بوده است.

رئیس جمهور غنی گفت: نهاد بین المللی در خصوص صلح تجارب موفق ندارند، بناً ضرورت واضح است که هدف صلح پایدار مورد تایید ملت قرار گیرد و صلح باید در روز روشن و به ارادۀ ملت انجام شود.

اشرف غنی خاطرنشان کرد که صلح گذرا، صلح اقلیت محور است و اکثریت بزرگ را نادیده می گیرد، همچنان در صلح گذارا نهادهای ملی تقسیم می شوند و باعث بروز ملوک الطوایفی می گردد.

آقای غنی افزود: اقتصاد جرمی در صلح گذرا تقویت شده و به جای حاکمیت قانون، افراد حاکم می شوند و همچنان صلح گذرا باعث تضعیف اقتدار ملی می گردد.

وی اظهار داشت: ضرورت است که میان صلح گذارا و پایدار تفکیک صورت گیرد، زیرا در صلح پایدار اقتدار ملی تقویت می شود و تصمیم گیرنده، نظام دموکراسی و مردم می باشند.

رئیس جمهور غنی اضافه کرد: کلید صلح در افغانستان است، چون طرح، برنامه و نقشۀ راه برای صلح داریم، اما کلید جنگ در اسلام آباد، کویته و راولپندی می باشد.

آقای غنی در اخیر سخنانش گفت که بالای ملت افغانستان صدا می زنم که در یک گفتمان سرتاسری و ملی اشتراک کنند و تمام حدود مذاکرات، شرایط و انعطاف ها را مشخص نمایند.

کلید جنگ در پاکستان و کلید صلح در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد