کلید-خانه-های-احمدشاه-بابا-و-میرویس-نیکه-به-غنی-سپرده-شد

بزرگان و متنفذین ولایت قندهار کلید خانه های احمدشاه بابا و میرویس نیکه را به رئیس‌جمهور غنی سپردند و دستار عزت را بر سر وی گذاشتند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در جریان سفرش به ولایت قندهار شام دیروز با بزرگان و متنفذین آن ولایت دیدار کرد.

بزرگان این ولایت خواست ها و پیشنهادات شان را در عرصه های صلح، جلوگیری از زیان های ناشی از سیلاب ها، احداث سرک ها، تامین امنیت، توجه به معارف و صحت، توسعه زراعت، بازاریابی به محصولات، ساخت بندها و اعمار تعمیر اداری ولسوالی ها با رئیس‌جمهور شریک ساختند.

در این دیدار، روشان ولسمل معاون انکشاف شهری وزارت شهرسازی و اراضی نیز در مورد روند استملاک خانه‌های احمدشاه بابا و میرویس نیکه معلومات ارائه کرد و از توجه رئیس‌جمهور در این خصوص و همچنان از ورثه احمدشاه بابا و میرویس نیکه تشکر نمود.

آنان کلید خانه های احمدشاه بابا و میرویس نیکه را به رئیس‌جمهور غنی سپردند و دستار عزت را بر سر وی گذاشتند.

رئیس‌جمهور غنی در این دیدار گفت که اگر احمدشاه بابا و میرویس نیکه نمی بودند، ما و افغانستان هم وجود نمی داشتیم. این دو شخصیت، نمونه تقوا بودند و وعده من این است که این خانه ها به گونه اساسی بازسازی می شوند و به موزیم های افغانستان و قندهار مبدل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد که هر افغان برای دیدن خانه های احمدشاه بابا و میرویس نیکه بیایند و از آنها الهام وطن دوستی بگیرند. برعلاوۀ بازسازی خانه احمدشاه بابا، بازار شادی آن زمان نیز احیا می گردد.

محمد اشرف غنی گفت که برای پلان انکشافی شهر کندهار یک شرکت بین‌المللی استخدام شده است و قندهار یکبار دیگر به اشرف البلاد مبدل خواهد شد.

آقای غنی به والی قندهار در زمینه شکستن مافیای معارف، صحت و سایر عرصه‌ها هدایت اکید داد و گفت که قوای بشری قندهار باید تمام قابلیت ها را داشته باشد.

رئیس‌جمهور در اخیر سخنانش گفت که درس های احمدشاه بابا و میرویس نیکه برای ما این است که پس از شب های سیاه، روزهای روشن در پیش است، اما اراده قوی، وحدت و عزم پولادین نیاز است تا این خاک مقدس را از جنگ بیرون سازیم و به صلح، آسایش و ثبات برسانیم.

این درحالی است که آقای غنی، در این سفر، میدان هوایی قندهار را به‌نام «میدان هوایی احمد شاه بابا» تغییر داد. او گفت که این میدان هوایی به پیوندگاۀ بازر‌گانی منطقه مبدل خواهد شد.

کلید خانه های احمدشاه بابا و میرویس نیکه به غنی سپرده شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد