کم-کاری-نیروهای-استخباراتی،-عامل-حمله-بر-شفاخانه-بستر-اعلام-شد

شماری از اعضای مجلس نمایندگان تاکید دارند که حمله مسلحانه بر شفاخانه ۴۰۰بستر نشان دهنده ناکامی رهبران نهاد های امنیتی است و نیروهای استخباراتی در این مورد کم کاری کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: اعضای مجلس نمایندگان امروز شنبه (21جدی) با تاکید در مورد بررسی جدی این حادثه گفته اند که حادثه شفاخانه 400بستر از داخل برنامه ریزی شده است.

مجلس تاکید دارد که باید در مورد وزرای امنیتی تصمیم لازم از سوی نمایندگان مردم اتخاذ شود تا در آینده این گونه حوادث تکرار نگردد.

نظیفه زکی دیگر عضو مجلس نیز خاطر نشان کرد، مسوولین امنیتی در این حادثه بی کفایتی کرده اند و باید مجلس در مورد سرنوشت آنان تصمیم جدی بگیرد.

خانم زکی نیز گفت: "تروریستان به همکاری چند داکتری که جدیداً استخدام شده بوده اند، از قبل داخل این شفاخانه شده و این حمله را سازماندهی کرده اند؛ نهادهای امنیتی و کشفی چه می کنند که نتوانسته این قضیه بزرگ را کشف کنند".

به گفته وی، با آنکه بیشترین بودجه به بخشهای امنیتی اختصاص داده شده؛ اما مسوولان نمی توانند امنیت مردم را بگیرند، دیگر مردم افغانستان تحمل این بی کفایتی ها را ندارند.

او تاکید کرد که مجلس نمایندگان افغانستان باید از جامعه جهانی به ویژه امریکا بخواهد که موقف اش را در قبال سرنوشت افغانستان اعلام کنند؛ زیرا به گفته وی، مردم افغانستان تحمل ادامه خشونت ها را در کشور ندارند.

فوزیه کوفی عضو دیگر مجلس نمایندگان گفته است: "حمله بر شفاخانه نظامی ۴۰۰ بستر ناکامی جدی مسوولان امنیتی به ویژه بخش های استخباراتی و کشفی را نشان می دهد و حکومت از مسوولیت این حادثه فرار می کند".

به باور این عضو مجلس نمایندگان اگر از داخل همراه تروریستان همکاری نمیشد، این حادثه به هیچ وجه اتفاق نمی افتاد.

به گفته وی، یک داکتری که قبلا به اتهام همکاری با داعش بازداشت شده بوده و سه ماه پیش از زندان قندهار رها شده و دوباره در این شفاخانه استخدام و گفته می شود که او قبل از قبل همکاران تروریست اش را در داخل شفاخانه جا داده است.

سه روز قبل گروه داعش حمله مسلحانه را بر شفاخانه 400 بستر کابل راه اندازی کرد که در اثر 50 تن کشته و نزدیک به صد تن دیگر زخمی شدند.

 

کم کاری نیروهای استخباراتی، عامل حمله بر شفاخانه 400بستر اعلام شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد