کمک-میلیون-یورویی-اروپا-برای-اصلاحات-در-افغانستان

اتحادیۀ اروپا کمک ۱۰۰ میلیون یورو را بخاطر حمایت از اصلاحات کلیدی در افغانستان منظور کرده است.

به گزارش افغان نیوز: اتحادیۀ اروپا ۱۰۰ میلیون یورو را بخاطر حمایت از افغانستان در انجام اصلاحات جهت بهبود پالیسی های انکشافی، حفظ ثبات اقتصادی، پیشبرد صحیح مدیریت مالی عامه و تقویت شفافیت بودجه دولت منظور نمود.

در کنفرانس وارسای و بروکسل یکی از تعهدات مهم افغانستان نسبت به جامعه جهانی، آوردن اصلاحات در ادارات دولتی و مبارزه با فساد بود.

هرچند این تعهدات به صورت کامل انجام نشده و فساد هنوز در ادارات وجود دارد، اما به گفته مقام های حکومتی کار های موثری در این زمینه انجام شده است.

تصمیم کمک 100میلیون یورویی اتحادیۀ اروپا بعد از ارزیابی  پیشرفت ها در زمینۀ اصلاحات در طول ۱۲ ماه گذشته اتخاذ گردیده است مبلغ متذکره بخشی از قرارداد دولت سازی (SBC) می باشد که با حکومت افغانستان در جریان کنفرانس بروکسل برای افغانستان بتاریخ ۴ اکتوبر ۲۰۱۶ به امضاء رسید.

 هدف از این کمک  مالی اتحادیۀ اروپا حمایت از افغانستان بخاطر رشد اقتصادی، ایجاد کاریابی و تضمین ارائه خدمات می باشد.

اکلیل حکیمی، وزیر مالیه کشورگفت " منظوری این کمک به این معنی است که افغانستان در بخش های مهم از قبیل پالیسی عامه، اقتصاد بزرگ، مدیریت مالی، نظارت و شفافیت بودجه  پیشرفت قابل ملاحظۀ داشته است".

وی علاوه کرده که میکانیزم مشروط مانند  قرارداد دولت سازی استقبال میکنیم، اتحادیۀ اروپا تسهیلات مالی را بخاطر کمک به اولویت های حکومت افغانستان فراهم می سازد تا تعهدات دوجانبه خویش را به منظور افغانستان با ثبات و خودکفاء تجدید کنیم.

فرانز مایکل میلبن، نمایندۀ خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان نیز گفته است: " کمک مالی منظور شده نشاندهندۀ تعهد دراز مدت اتحادیۀ اروپا به افغانستان است".

به گفته وی با بررسی مؤفقانه پیشرفت ها در بخش تعهدات اصلاحی، قرارداد دولت سازی اتحادیه اروپا مستقیما به بودجه ملی کمک کرده و برای حکومت افغانستان منابع مالی لازم را فراهم می سازد تا این کمک را بادرنظرداشت اولویت ها بمصرف برساند. هدف از این کمک، بهبود عرضۀ خدمات برای مردم، کمک به رشد اقتصادی  و کاهش فقر می باشد.

قرارداد دولت سازی(SBC) حکومت افغانستان را در تطبیق آجندای اصلاحی به اساس  چارچوب ملی صلح و انکشاف افغانستان و برنامه های ملی دارای اولویت که در کنفرانس بروکسل برای افغانستان در اکتوبر سال گذشته ارائه گردید، کمک مینماید تا حکومتداری مؤثر، توانمندسازی اقتصادی زنان، میثاق شهروندی و ارائه خدمات اساسی را ارائه نماید.

کمک 100میلیون یورویی اروپا برای اصلاحات در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد