کمک‌های-بشردوستانه-نباید-به-مسائل-سیاسی-مشروط-شود

مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان از متوقف شدن کمک‌های بین‌المللی در افغانستان ابزار نگرانی کرده‌اند و می‌گویند که باید جامعه جهانی در این شرایط سخت کمک‌های بشر دوستانه شان را به مردم افغانستان ادامه بدهند

به گزارش افغان نیوز؛ سید حسن فاضل زاده، رییس مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان روز گذشته (سه‌شنبه، ۴ دلو) در یک نشست خبری از متوقف شدن کمک‌های جامعه جهانی در افغانستان ابزار نگرانی کرده و گفت که با متوقف شدن این روند به مردم افغانستان زیان سنگین وارد شده است.
فاضل زاده افزود که مردم افغانستان هم اکنون نیازمند شدید به کمک‌های اضطراری جامعه جهانی است و با قطع کمک‌ها، آسیب جدی به مردم وارد خواهد شد.
او گفت، امارت اسلامی باید زمینه آموزش و کار زنان را در چارچوب احکام شرعیت اسلامی فراهم و گفتمان‌ ملی را با اشتراک عالمان دین و نخبگان جامعه مهیا نماید.
فاضل‌زاده افزود که امارت اسلامی باید زمینه تعامل موثر و مفید را با جامعه جهانی فراهم نماید.
علی علی‌زاده، عضو مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان در این نشست خبری می‌گوید که باتوجه به شرایط دشوار مردم افغانستان و سرمای شدید و فقر و بیکاری بیش از حد نباید جامعه جهانی کمک‌های بشری شان را به مسایل سیاسی دخیل نماید.
محمد احسانی، عضو دیگر مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان گفت که خواسته‌های سیاسی و برنامه‌های سیاسی نباید روی کمک‌های بشر دوستانه تاثیر بگذارد.
او تاکید کرد که کمک‌های بشردوستانه مربوط به اقشار ضعیف جامعه از جمله زنان و کودکان را شامل می‌شود و جامعه جهانی در این قسمت باید جدی عمل نماید.
محمد حسن احمدی، عالم دین از جامعه جهانی و نهادهای امدادگر می‌خواهند که روند کمک‌ها را از سر گیرد تا مردم افغانستان تلف نشوند.
او از حکومت می‌خواهند که امنیت سازمان‌های امداد‌گر را تامین و عدالت را در قسمت توزیع کمک‌های بشر دوستانه رعایت نماید.
مسوولان مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان از جامعه جهانی خواستار ادامه کمک‌های بشر دوستانه شان در افغانستان شدند و می‌گویند که در این شراط سخت باید دستگیر مردم باشند.
این در حالی است که با مسدود شدن دروازه‌های مکاتب، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی به روی دختران و منع کار زنان در موسسات غیر دولتی از سوی امارت اسلامی، تمام نهادهای امداد رسان، کمک‌های بشری دوستانه شان را به افغانستان کاهش داده‌اند.

آژانس افغان نیوز– مهدی انصاری

کمک‌های بشردوستانه نباید به مسائل سیاسی مشروط شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد