کمک‌های-بشردوستانه-نباید-سلیقه‌ای-توزیع-شود

حزب موج تحول افغانستان به رهبری فوزیه کوفی خواستار مشارکت زنان در پروسه توزیع کمک‌های بشر دوستانه جهان به نیازمندان کشور شده، می‌گوید که حضور زنان شفافیت پروسه را تضمین می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ مرضیه احمدی عضو رهبری حزب موج تحول، امروز سه شنبه( 25، عقرب ) در یک کنفرانس خبری گفت: « ما در آستانه توزیع کمک‌های بشری به نیازمندان قرار داریم و زنان باید در این پروسه نقش فعال داشته باشند.»

بانو احمدی بیان کرد، پروسه توزیع کمک‌های بشری جهان به نیازمندان افغانستان نباید سیاسی شود و تنها بدست یک قوم، گروه یا حزب قرارگرفته و توسط آنها به اطرافیانش توزیع شوند.

وی از جامعه جهانی خواست که زنان را به شکل اساسی در پروسه توزیع کمک‌ها بشری خویش دخیل بسازند تا شفافیت این پروسه تضمین و حق به حق‌دار برسند. او همچنان از نهاد‌های مدد رسان بشری خواست که قبل از فرارسیدن سرما و برف زمستان، کمک‌های شان را به نیازمندان ولایات صعب العبور برسانند تا از بحران بزرگ بشری در کشور جلوگیری شود.

در همین حال، خانم مونسه مبارز عضو حزب موج تحول گفت: بحران فقر و بیکاری ضمن وضع نامعلوم سیاسی به مشکلات مردم ما هر روز بیشتر از گذشته افزوده است. شمولیت زنان در روند توزیع کمک‌های بشردوستانه در راستای کاهش فقر که منجر به ازدیاد ازدواج‌های قبل از وقت و اجباری شده است، کمک خواهد کرد.

این درحالی است که سازمان ملل متحد از بحران بزرگ بشری ناشی از فقر و بیکاری در افغانستان هشدار داده و خواستار کمک های بیشتری جهان به مردم افغانستان شده است.

کمک‌های بشردوستانه نباید سلیقه‌ای توزیع شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد