کمیته-سویدن-برخی-فعالیت‌های-خود-را-در-افغانستان-متوقف-کرد

کمیته سویدن برای افغانستان اعلام کرده که این نهاد بخشی از فعالیت‌هایش در افغانستان را موقتاً متوقف می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ این نهاد روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۷ سرطان) در توییتی نگاشته که این تصمیم را در پی دستور امارت اسلامی در خصوص منع کار سازمان‌های سویدنی در افغانستان گرفته است.

کمیته سویدن گفته است که به تعهد خود برای حمایت از مردم افغانستان استوار باقی می‎‌ماند و برای کسب اجازه‌ی از سرگرفتن هرچه زودتر فعالیت‌های خود تلاش خواهد کرد.

کمیته سویدن برای افغانستان افزوده است که به‌دنبال تعامل و گفتگو با مقام‌های امارت اسلامی در سطح ملی و محلی برای یافتن راه‌حل است. 

این نهاد در پی تعلیق برخی فعالیت‌هایش در افغانستان، از کارمندانش خواسته است که از خانه‌ کار کنند.

کمیته سویدن برای افغانستان می‌گوید که تنها در سال گذشته ۲.۵ میلیون بیمار را در کلینیک‌های خود در ولایت‌های میدان‌وردگ و نورستان تحت در مان قرار داده است.

این نهاد افزوده است که از ۱۳۳ هزار کودک در مکاتب و بیش از ۲۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در ۱۸ ولایت حمایت کرده است.

کمیته سویدن برای افغانستان گفته است که یک سازمان غیردولتی است که در سال ۱۹۸۰ میلادی به‌عنوان یک جنبش همبستگی، از سوی مردم برای مردم، به هدف حمایت از حق تعیین سرنوشت افغان‌ها تاسیس شده است.

این نهاد بی‌احترامی به قرآن در سویدن را نیز قویا محکوم کرده است.

این در حالی است که چند روز پس از آتش زدن نسخه‌ای از قرآن توسط یک شهروند عراقی‌الاصل سویدن، امارت اسلامی هرگونه فعالیت این کشور در افغانستان را ممنوع کردند.

کمیته سویدن بر بی‌طرفی و مستقل بودن خود تاکید کرده و گفته است که از نزدیک به ۴۰ سال است که با حفظ اصول اسلام و سنت‌های اجتماعی افغانستان کار کرده است.

 

 

کمیته سویدن برخی فعالیت‌های خود را در افغانستان متوقف کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد