کمیته-کاریابی-به-فعالیت-آغاز-کرد

کمیته کاریابی تحت ریاست رئیس اجرائیه با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان به فعالیت آغاز کرده و این روند را یکی از تعهدات حکومت دانسته است.

به گزارش افغان نیوز: نخستین نشست کمیتهٔ کاریابی برای جوانان تحت ریاست دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه امروز سه‌شنبه (۳۱ اسد) با حضور نماینده‌گان نهادهای بین‌المللی برگزار شد.

رییس اجراییه کشور در آغاز این نشست گفت که کاریابی برای جوانان یکی از مهمترین تعهدات حکومت وحدت ملی بوده و این کمیتهٔ برای تحقق آن ایجاد شده است.

دکتور عبدالله عبدالله تصریح کرد که قبل از این بصورت پراکنده کارهای انجام شده اما نتایج لازم را در پی نداشته است. این کمیته برای پرُ کردن این خلاء ایجاد گردیده تا به صورت هدف‌مندانه در زمینه فراهم‌سازی کاریابی برای جوانان کار کند.

رییس اجراییه کشور ضمن استقبال از اعلام پالیسی ایالات متحدۀ امریکا در قبال افغانستان، از همکاری‌های چندین سالۀ جامعۀ جهانی با مردم افغانستان قدردانی نمود و گفت که با بهبود اوضاع امنیتی در کشور فرصت‌های بهتر و بیش‌تری در زمینهٔ کاریابی و کاهش نرخ بیکاری و فقر فراهم خواهد شد.

رییس اجراییه کشور تقویت سکتور خصوصی برای ایجاد کار موثر خواند و علاوه کرد که با فراهم شدن زمینه بازگشت مهاجرین باید از مهارت و تخصص جوانان تحصیل‌کردهٔ در کشورهای خارجی استفاده بهینه صورت گیرد تا خلاهای مسلکی پُر شود.

رییس اجراییه کشور بر ارتقای ظرفیت در ادارات دولتی و تقویت آموزش‌های حرفوی در نهادهای دولتی تاکید ورزید.

دکتور عبدالله عبدالله از وزرا و مسوولان ادارات دولتی هدایت داد: طرح‌های عملی را در زمینهٔ کاریابی تهیه نموده و به نشست‌های این کمیته ارایه کنند تا تصامیم لازم برای اقدامات بعدی روی‌دست گرفته شود.

رییس اجراییه کشور کمک‌های جامعه جهانی را در افغانستان فراگیر و همه‌جانبه دانسته و تاکید کرد: کمک‌های جامعه جهانی دایمی نیست و باید نهادهای دولتی همکاری و هماهنگی شان را افزایش دهند.

رییس اجراییه در همین‌حال خاطر نشان ساخت: اگر نرخ بیکاری کاهش نیابد، تولیدات داخلی نیز افزایش نمی‌یابد و فقر هم‌چنان رشد خواهد کرد و در این صورت تلاش‌ّهای ما بی‌نتیجه می‌ماند.

دکتور عبدالله عبدالله در بخشی دیگر از سخنانش گفت که وزارت معارف تلاش کند تا روند استخدام سیزده‌هزار معلم را براساس شفافیت استخدام نماید.

همچنان در این نشست اعضای کمیتهٔ کاریابی جوانان طرح‌ها و پیشنهادات شان را در زمینهٔ کاریابی مطرح کردند.

در این نشست در مورد چگونگی جمع‌آوری آمار دقیق بیکاری و نگرانی‌ها از افزایش آن و تقویت سکتور خصوصی نیز تبصره و بحث صورت گرفت. همچنان نماینده‌گان کشورهای خارجی و نهادهای بین‌المللی حمایت شان از کمیتهٔ کاریابی جوانان اعلام کردند.

در این نشست فیصله شد که اعضای این کمیتهٔ تا نشست‌های طرح‌ها و پیشنهادات شان در زمینه کاریابی و ایجاد کار تهیه نمایند تا در این زمینه گام‌های عملی برداشته شود.

در این کمیتهٔ دوازده وزارت‌خانه و شماری از نهادهای بین‌المللی و نماینده‌گان کشور‌های خارجی عضویت دارند که از سوی دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه مدیریت می‌شود.

کمیته کاریابی به فعالیت آغاز کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد