کمیته-گزینش-رسما-به-فعالیت-آغاز-کرد

پس از دو سال جنجال، کمیته گزینش اعضای کمیسیون‌های انتخابات و شکایات انتخاباتی رسما به فعالیت آغاز کرد؛ و قرار است این کمیته افراد لایق و شایسته را به ریاست جمهوری معرفی کند.

به گزارش افغان خبر؛ کمیته گزینش به ریاست قضاوتمل جاوید رشیدی، امروز (چهار شنبه 7 میزان) در یک برنامه خبری گفت؛ این کمیته تلاش میکند دور از جنبه سیاسی افراد را برای عضویت در کمیسیون انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی به ریاست جهموری معرفی کند.

آقای رشیدی گفت؛ بر اساس ماده 12 قانون انتخابات جدید افراد واجد شرایط میتوانند خود را برای عضویت به کمیسیون‌های انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی کاندید کند. او افزود؛ مدت زمان کاری این کمیته مشخص نیست، اما آنان تلاش می‌کنند که افراد واجد شرایط به کمیسیون‌ها راه پیدا کنند.

کمیته گزینش 21 تن را برای عضویت به کمیسیون انتخابات و 15 تن را برای عضویت به کمیسیون سمع شکایات انتخایاتی معرفی میکند که ریاست جمهوری از بین 21 نفر؛ 7 تن را عضو جدید کمیسیون انتخابات و از بین 15 نفر؛ 5 تن را عضوی جدید کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی تعیین خواهد کرد.

از سوی دیگر محمد یوسف رشید عضو کمیته گزینش گفت؛ مشخص کردن اعضای کمیسیون‌های انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی یک پروسه ملی است و باید این کمیته تمام تلاش خود را دور از دخالت‌های سیاسی انجام دهد.

او افزود؛ جلسه این کمیته علنی و در حضور رسانه‌ها برگذار خواهد شد، تصمیم های گرفته شده در این کمیسیون با مردم کشور به اشتراک گذاشته میشود. رشیدی بیان داشت؛ افراد واجد شرایط میتواند فورمه درخواستی را از سایت اداره امور گرفته و تکمیل کند و پس از تکمیل فورمه ان را به اداره امور به شکل پرنت تسلیم کند.

کسانی میخواهند عضویت کمیسیون انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی را بگیرند باید شرایط( دارای 35 سال سن، سواد حد اقل تا مقطع لیسانس، از سوی دادگاه به جرایم ضد بشری محکوم نباشد، تابعیت افغانستان را داشته باشند و ادامه ماده دوازدهم قانون انتخابات) را دارا باشند.

کمیته گزینش پس از دو سال جنجال‌های پیهم امروز کار خود را شروع کرد و قرار است افراد جدیدی را برای عضویت به کمیسیون های انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی به ریاست جمهوری معرفی کند.

کمیته گزینش رسما به فعالیت آغاز کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد