کمیسیون-انتخابات-از-نامزدان-حذف-شده-رشوه-می-گیرد

برخی از اعضای شورای ولایتی پکتیا مدعی اند که مجیب الرحمان سمکنی و گل پادشاه مجیدی نمایندگان برحال پارلمان که از لیست کاندیدان حذف شده بودند به ریاست کمیسیون انتخاباتی رشوه داده اند تا دوباره نام شان درج و از تخطی های انتخاباتی شان چشم پوشی شود.

به گزارش افغان نیوز: شماری از اعضای شورای ولایتی پکتیا که نمی خواهند نامی از آنان گرفته شود، روز چهارشنبه( ۲۱، سنبله) به خبرنگار افغان نیوز گفتند که مسوولان کمیسیون های انتخاباتی و شکایات انتخاباتی در ولایت پکتیا مصروف اخذ رشوه هستند.

این عضو شورای ولایتی پکتیا که نخواست نامی از او گرفته شود با بیان این مطلب می گوید که اغبر رئیس کمیسیون انتخابات این ولایت از کاندیدان پول دریافت نموده تا از تخلفات انتخاباتی آنان چشم پوشی و نامزدان خذف شده را دوباره شامل لیست کاندیدان کند.

وی تصریح می کند که آقای اغبر، رئیس کمیسیون انتخابات پکتیا برای فعلا تبدیل شده و به ریاست کمیسیون انتخاباتی ولایت غزنی گماشته شده است.

از سوی هم میرخان بهرام زوی عضو دیگر شورای ولایتی پکتیا با تایید این مطلب می افزاید که از میان ۷۹ کاندیدای مجلس نمایندگان این ولایت ۱۵ تن آنان به جرم های مختلف مانند غضب زمین، رشوه دهی و غیره متهم اند.

آقای بهرام زوی تاکید داشت؛ مردم اسناد و شواهدی در دست دارند که نامزدان انتخاباتی مجلس نمایندگان با مسوولان کمیسیون انتخاباتی دست دارند و کارهای شان با رشوه دادن و رشوه اخذ کردن به پیش می رود.

این عضو شورای ولایتی پکتیا خاطر نشان ساخت که کمیسیون شکایات انتخابانی نسبت به تخطی های کاندیدان بی اعتنایی کرده و به دلیل دریافت رشوه نمی توانند بالای این کاندیدان شکایت و یا هم چیزی بگوید.

وی همچنان علاوه کرد که نامزدان به بهانه های تبریکی و تسلیت، عکس های شان را به رسم کمپاین در جاده ها نصب کرده و هیچ گونه توجهی به هشدار کمیسیون شکایات انتخاباتی ندارند.

در همین حال علی رضا روحانی، سخنگو و کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی با رد این ادعاها می گوید که اگر کسی اسنادی از همکاری واخذ رشوه در دست دارد می تواند با ما شریک سازد. اما اعضای شورای ولایتی می گویند؛ کسانی که از این جریان ها اسنادی در دست دارند از سوی کاندیدان تهدید شده اند.

از سوی هم عبدالله حسرت، سخنگوی والی پکتیا می گوید که هنوز هیچ گونه تخلفات انتخاباتی از سوی هیج یکی از کاندیدان به ثبت نرسیده که بتواند نگرانی برای پروسه انتخابات تلقی شود.

این درحالی است که چندی قبل کمیسیون شکایایت انتخابایتی به کاندیدان پارلمانی هشدار داده بود؛ عکس های که به بهانه های تبریکی و تسلیت نصب شده است، برداشته شود.

 "گزارش از حبیبه حبیبی"

کمیسیون انتخابات از نامزدان حذف شده رشوه می گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد