کمیسیون-انتخابات-عامل-افزایش-ناامنی-ها-در-غزنی

شماری از اعضای شورای ولایتی غزنی مدعی اند که کمیسیون انتخابات با تقسیم کردن غزنی به سه حوزه انتخاباتی، زمینه افزایش ناامنی در این ولایت را فراهم کرده است.

به گزارش افغان نیوز: خالقداد اکبری، عضو شورای ولایتی غزنی به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ پس از حوزه ای شدن انتخابات در این ولایت، شماری از نمایندگان مردم در مجلس، وکلای شورای ولایتی و همچنان باشندگان غزنی دست به اعتراض زده و کمیسیون انتخابات را متهم به قوم گرایی می کنند.

این معترضان می گویند شماری از باشندگان پشتون غزنی چندی قبل در مقابل دروازه کمیسیون به دلیل حوزه ای شدن انتخابات خیمه تحصن برپا کرده بودند که در نتیجه کمیسیون بر خلاف قانون به خواست این مجموعه جواب مثبت داده و غزنی را به سه حوزه تقسیم نمود.

این در حالی است که شماری دیگری از باشندگان ولایت غزنی از قوم هزاره این بار دست به اعتراض زده و کمیسیون را به قوم گرایی محکوم می کنند.

خالقداد اکبری این اقدام کمیسیون را خلاف قانون، منافع مردم و غیر قابل تحمل می داند.

این عضو شورای ولابتی هشدار می دهد در صورتی که جنجال های انتخاباتی در غزنی پایان نیابد زمینه های مداخلات طالبان ودامن زدن به اخلافات قومی در این ولایت به وجود خواهد آمد.

وی همچنان یاد آور شد که ولسوالی های جاغوری و مالستان که از امن ترین مناطق این ولایت بود اکنون به دلیل مشکلات موجود انتخاباتی، تحت تهدید بلند امنیتی از سوی طالبان قرار دارد.

این عضو شورای ولایتی غزنی از کمیسیون می خواهد تا برای چالش های انتخاباتی غزنی راه حل بی اندیشند و برای این ولایت استثنا قایل نشود تا نمایندگان بتوانند برای رقابت های انتخاباتی ثبت نام کنند.

آقای اکبری تاکید می کند که حکومت مرکزی بجای دامن زدن به اخلافات قومی در ولایات باید نیروهای امنیتی را برای تدابیر امنیتی پروسه انتخابات تجهیز و آماده کنند.

در همین حال مسولان با تایید مشکلات انتخاباتی در ولایت غزنی از امیدواری ها در دو روز آینده خبر داده می گویند که قرار است تا دو روز دیگر فرم های ثبت نام برای کاندیدای پارلمانی و شورای ولسوالی ها توزیع شود.

کمیسیون انتخابات عامل افزایش ناامنی ها در غزنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد