کمیسیون-حل-مشکلات-اهل-تشیع-خواستار-حضور-شیعیان-در-حکومت-شد

اعضای کمیسیون حل مشکلات اهل تشیع افغانستان در دیدار با شیخ نور الحق انور، رییس عمومی اداره امور امارت اسلامی، خواستار حضور شیعیان در ساختار حکومت شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ اداره امور امارت اسلامی بامداد امروز (یک‌شنبه،23 اسد) با نشر اعلامیه‌ی گفته که مولوی نور الحق انور روز گذشته با نمایندگان «کمیسیون حل مشکلات اهل تشیع» دیدار کرده است.

در اعلامیه آمده است که اعضای کمیسیون حل مشکلات اهل تشیع افغانستان در این دیدار حمایت شان را از امارت اسلامی افغانستان اعلام کرده و برای حل مشکلات شان از حکومت تقاضای همکاری کردند.

اعضای کمیسیون از حکومت خواسته‌اند تا اهل تشیع را در نهادهای دولتی سهم داده و کمیسیون یاد شده که متشکل از هفت حزب می‌باشد را تقویت و حمایت نمایند.
به نقل از اعلامیه، نور الحق انور از اعلام حمایت اعضای این کمیسیون قدر دانی نموده و اطمینان داده که امارت اسلامی افغانستان متعهد به تامین حقوق تمام اتباع کشور است و دفاع از حقوق مردم را مسوولیت خویش می‌داند.

او گفته در امارت اسلامی انتخاب افراد بر اساس قوم، زبان و سمت نیست بلکه بر اساس اهلیت و لزوم دید رهبر امارت اسلامی صورت می‌گیرد.

این در حالی است که اعضای شورای علمای اهل تشیع افغانستان گفته با گذشت یک سال از تسلط امارت اسلامی، هنوز خواسته‌های جامعه تشیع افغانستان برآورده نشده است.

کمیسیون حل مشکلات اهل تشیع خواستار حضور شیعیان در حکومت شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد