کمیسیون-سمع-شکایات؛-عالی-ترین-مرجع-انتخاباتی-است

محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری با معرفی اعضای جدید کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی، کارکرد این نهاد را مهمتر از برگزاری انتخابات دانست.

به گزارش افغان خبر: محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امروز یک شنبه (7قوس) در برنامه معرفی اعضای جدید کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی گفت که این نهاد عالی ترین مرجع انتخاباتی است.

وی افزود که رسیدگی به شکایات انتخاباتی مهمتر از برگزاری انتخابات است و باید کمیشنران این کمیسیون در عرصه کاری خویش صادقانه عمل کند.

دانش خطاب به کمیشنران گفت که مردم افغانستان از شما انتظار دارد که به عنوان یک قاضی عادل در رسیدگی به شکایات انتخاباتی عمل کنید.

همچنان آقای دانش بر استقلالیت کمیسیون های انتخاباتی تاکید کرده گفت که حکومت در کار این کمیسیون های مداخله نمیکند و افراد و نهاد های دیگر را نیز اجازه مداخله نخواهد داد.

معاون ریاست جمهوری تصریح کرد: که حکومت حاضر است، تا از کمیسیون های انتخاباتی، حمایت مالی و تخنیکی میکند.

دانش؛ همچنان بیان داشت که واژه "مستقل" از سوی وزارت عدلیه از پیشوند نام بعضی ارگان ها از جمله کمیسیون های انتخاباتی حذف شده است اما استقلالیت این نهاد ها پا برجا میباشد.

دانش، در قسمت دیگر از سخنان خود، تقرر کمیشنران تازه گزیده شده را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که کمیسیون های انتخاباتی با اراده مستحکم تر از گذشته کار خود را شروع کند.

در همین حال حمیرا حقمل، یکی از کمیشنران کمیسیون شکایات انتخاباتی، از حکومت خواست که به استقلالیت کمیشنران احترام گذاشته و کمیسیون های انتخاباتی را حمایت مالی و تخنیکی کند.

هفته گذشته ریاست جمهوری از جمله افراد پیشنهادی کمیته گزینش (21تن نامزد کمیشنری کمیسیون انتخابات، 15تن نامزد کمیسیون شکایات انتخاباتی) 7تن را به عنوان کمیشنر در کمیسیون انتخابات و 5تن را به حیث کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی معرفی کرد.

 

کمیسیون سمع شکایات؛ عالی ترین مرجع انتخاباتی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد