کمیسیون-شکایات-انتخاباتی-به-کاندیدان-پارلمانی-هشدار-داد

کمیسیون شکایات انتخاباتی از تمامی کاندیدان پارلمانی و شورای های ولسوالی خواست تا از کمپاین ها و تبلیغات غیر قانونی و قبل از وقت، اجتناب ورزند؛ در غیر آن نام شان از لیست حذف خواهند شد.

به گزارش افغان نیوز: علی رضا روحانی، سخنگوی و کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی، روز دوشنبه( ۱۲، سنبله) طی کنفرانس خبری گفت؛ تبلیغات و کمپاین های انتخاباتی قبل از موعد تعیین شده خلاف قانون انتخابات و تخطی آشکار می باشد و متخلفان آن مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی افزود؛ نشر و پخش تبلیغات انتخاباتی به بهانه های تبریکی ها و تسلیت ها چه در فضای مجازی و یا حقیقی، قابل پذیرفته نبوده و خلاف قانون انتخابات محسوب می شود.

آقای روحانی یادآور شد که کاندیدان حق ندارند تا زمان نشر فهرست نهایی وقبل از آغاز رسمی، کمپاین های شان را آٰغاز نمایند، بنابرین تبلیغات پیش از موعد تعیین شده تخلف از قانون محسوب می شود.

سخنگوی و کمیشنر کمیسیون انتخاباب خاطر نشان ساخت؛ متخلفانی که تاکنون دست به کمپاین های غیر قانونی زده اند، علاوه بر محرومیت از پروسه انتخابات و حذف نام شان از لیست کاندیدان، ۵۰ تا ۱۰۰ هزار افغانی جریمه نقدی نیز می شوند.

وی تاکید نمود، کمپاین های قبل از موعد تعیین شده چه از سوی خود کاندیدان و چه از سوی هواداران آنان باشد، قابل قبول نبوده و تخطی از قانون انتخابات پنداشته می شود.

علی رضا روحانی همچنان اظهار داشت که افراد حکومتی نیز حق شرکت در کمپاین های انتخابانی و یا همکاری با گروه های تبلیغاتی کاندیدان را ندارند. بنابراین انجام هر نوع تبلیغات به نفع یا به ضرر کاندیدان از سوی مسوولان حکومتی، خلاف قانون انتخاباتی بوده و متخلفان آن مورد پیگرد قرار می گیرند.

این درحالی است که شماری از کاندیدان احزاب سیاسی، قبل از تقوم معیین شده دست به کمپاین های انتخاباتی زده و حتی تابلو های تبلیغاتی را در سطح شهر کابل و ولایات نیز نصب کرده اند.

کمیسیون شکایات انتخاباتی به کاندیدان پارلمانی هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد