کمیسیون-مستقل-انتخابات-در-انتخابات-پیش-رو-تقلب-صورت-نمی‌گیرد

کمیسیون مستقل انتخابات به مردم وعده می‌دهد که در انتخابات پیش‌رو تقلب صورت نمی‌گیرد و مردم نیز به گونه گسترده اشتراک خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز: وسیمه بادغیسی عضو کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید: کمیسیون باورمند است که از طریق ثبت نام رای دهندگان و اشتراک این افراد در روز انتخابات تقلب صورت نمی‌گیرد.

مولا محمد نامزد احتمالی می‌گوید: مردم باورمند اند که از طریق ثبت نام رای دهندگان تقلب کاهش پیدا می‌کند اما اگر صندوق‌ها توسط رای تقلبی پر شود، راه حل کمیسیون چیست.

او با انتقاد از حکومت گفت: کمیسیون مستقل انتخابات کار خود را به درستی تا اکنون انجام داده است و مشکل در کمیسیون نیست بلکه مشکل در حکومت است که باید برطرف گردد.

آقای پیمان باور دارد که مردم پر رنگ تر از انتخابات‌های گذشته در این انتخابات شرکت خواهند کرد چرا که مردم از ظلم و بی قانونی خسته شده اند و می‌خواهند نمایندگانی را انتخاب کنند که واقعا خدمتگذار مردم باشند نه افراد مافیا.

به گفته او مردم ازبی تاثیری نماینده‌های فعلی خسته شده اند واین نمایندگان درهشت سال حضور درخانه ملت هیچ کارموثری برای مردم انجام ندادندو بیشتر به نفع خود کارکردند.

ازسوی دیگرمحمد اگل مجاهد نامزد احتمالی دیگرگفت: اگردرانتخابات پیش رو از رنگ خاص وقوی استفاده شود و رای دهندگان ثبت وبایومتریک گردند، تقلب کاهش پیدا می‌کند.

مجاهد افزود: مردم افغانستان بغیر از اشتراک درانتخابات و تحقق دموکراسی  راه دیگری ندارند.

وی تاکید کرد:تقلب درتمام جهان صورت می‌گیرد اما مردم و دولت افغانستان تلاش کنند تا زمینه تقلب را کاهش دهند.

او بیان داشت: که زنان دراکثر ولایت‌های کشورفاقد شناسنامه هستند و حکومت باید به این افراد شناسنامه توزیع کند، تا آنان حق رای به نمایندگان خود را داشته باشند.

قراراست انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی در 28 میزان سال جاری برگزار شود که روند ثبت نام رای دهندگان 25 حمل با ثبت نام رئیس جمهور و رئیس اجراییه شروع شد.

کمیسیون مستقل انتخابات: در انتخابات پیش رو تقلب صورت نمی‌گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد