کمیسیون-مستقل-حقوق-بشر-خواستار-تامین-امنیت-شد

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از حکومت و نهاد های امنیتی خواسته است که در تامین امنیت شهروندان و اجتماعات‌ بیشتر تلاش کنند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی کمیسیون مستقل حقوق بشر با نشر اعلامیه‌ای به نقل از سیما سمر گفته است که ارتکاب هرگونه جرم علیه محافل، مجالس و مکان‌های مذهبی مردود بوده و باید عاملان آن شناسایی گردد.

رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته است که انجام حملات انتحاری و هدف قرار دادن غیرنظامیان و تجمعات آن‌ها، یک عمل غیر انسانی و غیر قانونی بوده که در مغایریت صریح با احکام دین اسلام، قوانین نافذه افغانستان، اسناد بین‌المللی حقوق بشر و قواعد بشردوستانه بین المللی قرار دارد.

او، از مخالفین مسلح دولت افغانستان خواسته است که از انجام حملات انتحاری و هدف قرار دادن غیرنظامیان و تجمعات شان جدا خودداری کنند.

سیما سمر از حکومت افغانستان و نهاد های امنیتی خواسته است که در تامین امنیت شهروندان و اجتماعات‌ بیشتر تلاش کنند.

این درحالی است که یک حمله انتحاری حوالی ساعت ۶:۳۵ شام روز گذشته(سه‌شنبه ۲۹ عقرب) در داخل سالن هوتل اورانوس، در حالی رخ داد که ده‌ها عالم دینی برای گرامی‌داشت از میلاد پیامبر اسلام گردهم آمده بودند.

پیش از این شمار قربانیان این حمله، ۴۳ کشته و ۸۳ زخمی گزارش شده بود. اما حال وزارت صحت‌عامه تایید کرده است که شمار قربانیان به ۵۰ کشته و ۷۲ زخمی رسیده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر خواستار تامین امنیت شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد