کندز-برای-سومین-بار-در-آستانه-سقوط-قرار-دارد

اعضای مجلس نمایندگان با وخیم خواندن وضعیت امنیتی در ولایت کندز، میگویند که اگر دولت توجه جدی نکند برای بار سوم این ولایت به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: این نمایندگان وضعیت امنیتی در ولسوالی این ولایت را نگران کننده میداند و میگویند که باید دولت به دنبال راه اندازی عملیات گسترده به هدف سرکوب مخالفان مسلح باشند.

عبدالروف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان در نشست عمومی امروز شنبه (16ثور) بیان کرد که جنگ شدید میان نیروهای امنیتی ومخالفان مسلح در دو ولسوالی قلعه زال و خان آباد ولایت کندز جریان دارد.

وی گفت که قبلا نیز در مورد وضعیت بد ولایت کندز به نهاد های امنیتی هشدار داده است و یک بار دیگر بیان میکند که در رابطه به اوضاع امنیتی این ولایت جدی عمل کنند.

عبدالروف ابراهیمی علاوه کرد که وزارت دفاع و وزارت داخله اقدامات جدی و عاجل را روی دست گیرد، در غیر آن شاهد سقوط این ولایت به دست طالبان خواهیم بود.

شکریه پیکان یکی از نمانیدگان مردم کندز در مجلس گفت که به دلیل جنگ های متوالی بخشی از مردم این ولایت مجبور به ترک خانه هایشان گردیده اند.

او اظهار داشت که مردم خسته شده اند و دیگر توانایی بیجا شدن و تباهی را ندارند، دولت باید زمینه زندگی امن را برای آنها مهیا سازد.

وی در ادامه گفت: پیش از زمستان تاکید کردیم که در سرمای زمستان تروریستان سرکوب شوند، اما عملیات انجام نشد، در کدام سوره قرآن آمده که درِ جنت در کندز است که اکنون تمام جنایتکاران در آنجا جابجا شده‌اند.

همچنان کمال صافی یکی دیگر از نمایندگان مردم کندز در شورای ملی گفت که اوضاع امنیتی در ولایت کندز وخیم است و جنگ در نقاط مختلف این ولایت جریان دارد.

آقای صافی با اشاره به اینکه در نقاط مختلف قندوز جنگ جریان دارد، گفت که حکومت مرکزی و محلی هیچ توجهی به این وضعیت ندارند.

این نمایندگان مردم کندز به دولت پیشنهاد میکند که در صورت عدم توانایی، از مردم کمک بخواهد تا مخالفان مسلح با سلاح مردم به عقب زده شوند.

با این حال خبر از سقوط کامل ولسوالی قلعه زال این ولایت به دست طالبان مسلح به نشر رسیده است.

 

کندز برای سومین بار در آستانه سقوط قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد