کودکان-را-سال-پیش-برای-تعلیمات-تروریستی-به-پاکستان-بردند

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: اکثر قوماندان‌های بی‌رحم گروه طالبان در ولایات شمال کشور کسانی اند که پانزده و شانزده سال قبل جهت تعلیم و تربیت به شهر های پاکستان برده شده بودند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز دو‌شنبه(29، جدی) به سلسله نشست‌های "شش و نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که دیروز پولیس کابل شماری از اطفال و نوجوانان زیر سن را که جهت تعلیم به مدارس طالبانی انتقال می‌شدند، توقف و به خانواده هایشان برگردانید.

وی می‌گوید: این  حادثه مرا به یاد سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ انداخت. در آن سالها، صد ها طفل افغانی را  عمدتا از شمال کشور هر هفته  زیر عنوان تدریس دینی با خدمات لیلیه و پوشاک به پاکستان انتقال میدادند. 

وقتی رییس عمومی امنیت ملی بودم، چندین مورد ازین انتقال‌ها را توقف دادم و موضوع در کابینه بحث شد که با این معضله چه برخوردی صورت گیرد.  متاسفانه دولت وقت تصمیم گرفت که اجازه دهد اطفال بدون حضور والدین  شان برای تدریس به پاکستان انتقال یابند. 

صالح می‌افزاید: در آن زمان گفته می‌شد که تربیت اطفال ربط به تصمیم خانواده دارد نه دولت؛ اما اکثر این اطفال از خانواده های بی بضاعت بودند. اکنون وقتی من سوانح شماری از تروریستان و قوماندان‌های طالبان را در ولایات شمال مطالعه می‌کنم؛ همان هایی اند که پانزده و شانزده سال قبل جهت تعلیم و تربیت تروریستی به کراچی و دیگر شهر های پاکستان برده شده بودند. 

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: اکثر قوماندان های بی رحم  و تروریست طالبان  که مردم را قتل نموده و هیچ نوع رحم بر تاسیسات و انسان این خاک ندارند، همان هایی اند که در کراچی و دیگر شهر های پاکستان تعلیمات تروریستی دیده اند.

به گفته صالح؛ هرچند ما بهای بی پروایی‌های سال‌های گذشته را می‌پردازیم اما هنوز هم دیر نشده است و من تلاش خواهم کرد در ارتباط به انتقال اطفال بی بضاعت به مراکز طالبانی بیرون از خاک کاری نمایم. مهمترین کار ایجاد چارچوب حقوقی و قانون برای ممانعت آن خواهد بود.

این درحالی است که سفارت امریکا در پیوند به ترور دو قاضی زن در کابل اعلام نموده؛ اقداماتی که گروه طالبان مسئولیت آن را به دوش دارد، خشم جهان را برمی‌انگیزد.

کودکان را 16 سال پیش برای تعلیمات تروریستی به پاکستان بردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد