کوفی-دو-کمیشنر-کمیسیون‌های-انتخاباتی-را-تروریست-خواند

فوزیه کوفی خواستار توقیف دوباره دو تن از کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی شد و تاکید داشت که رهایی آنان برابر با رهایی تروریستانی است که جان انسان‌ها را می‌گیرند.

به گزارش افغان نیوز: فوزیه کوفی عضو پیشین مجلس نمایندگان با نشر پیامی در صفحه‌ی فسبوکش، در واکنش به رهایی دو تن از کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی که به اساس فرمان رئیس جمهور موقتاً رها شده اند، نوشته است؛ «سیستم عدلی و قضایی کشور با محکوم کردن هر یک آنها حقانیت عدالت را برای ملت ما ثابت ساخت».

وی می‌گوید، طرف‌دار صلب آزادی هیچ انسانی نیست، اما صلب آزادی این کمیشنران را برابر با صلب آزادی تروریستانی می‌داند که جان انسان‌ها را می‌گیرد.

به گفته وی؛ «این را میدانم که‌ دلیل صلب آزادی کمیشنران کمیسیون های شکایات انتخاباتی کم از تروریستانی نیست که جان انسان ها را می‌گیرند، زیرا آنها با قتل عام یک نسل باعث می‌شوند که یک نسل با انگیزه دیگر قد علم کند ولی آنهایی که عدالت را می‌کشند، نسل های پی دی پی را می‌کشند.»

ملیحه حسن و حمیرا حقمل، در ماه سنبله سال گذشته همراه با دیگر از روسا و اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان، به جرم ابطال بی‌دلیل آرا و فساد در انتخابات پارلمانی زندانی شدند.

پیش از این کمیته‌ی دادخواهی زنان در نامه‌ی به رئیس جمهور غنی خواهان رهایی ملیحه حسن و حمیرا حقمل شده بودند.

این در حالی است که ملیحه حسن و حمیرا حقمل دیروز (پنج‌شنبه ۲۸ حمل) براساس فرمان رئیس جمهور به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از زندان رها شدند.

فوزیه کوفی در پایان نامه‌ای نشر کرده اش تاکید می‌کند «یقین دارم سلسله تطبیق قانون و حکم محکمه نهایی، شماری این قاتلین دموکراسی را دوباره به زندان خواهد برد»

کوفی دو کمیشنر کمیسیون‌های انتخاباتی را تروریست خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد