کوچی‌ها-در-ولسوالی-بهسود-با-حمایت-طالبان-می-جنگند

منابع محلی از ولایت میدان وردک گزارش می دهند که کوچی ها با حمایت نظامی از سوی گروه طالبان بالای باشندگان ولسوالی بهسود این ولایت یورش برده اند و شماری از خانه های مردم را آتش زده اند.

به گزارش افغان نیوز: احمد جعفری عضوی شورای ولایتی میدان وردک امروز یک شنبه(22، ثور) در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز با ابراز نگرانی اظهار داشت که شب گذشته در اثر درگیری میان کوچی ها و مردم محل در ولسوالی بهسود این ولایت، سه پوسته نیروهای «مقاومت مردمی» سقوط کرده و یک تعداد نیروهای امنیتی شهید شده اند.

جعفری افزود؛ طالبان در این ولایت به صورت گروهی فعالیت می کنند و به جز مرکز دیگر تمام ولسوالی ها تحت تصرف طالبان می باشد و دایره امنیتی برای مردم این ولایت تنگ است.

وی گفت، تعداد نیروهای امنیتی که در این ولایت حضور دارند، حدودا به  4 هزار می رسد اما جنگجویان گروه طالبان سه یا حدود چهار برابر نیروهای امنیتی در این ولایت فعالیت دارند.

وی نیز اضافه کرد که  در اثر این درگیری ها میسر شاه راه دو کاملا به دست طالبان است، دولت دست زیر علاشه نشسته فقط تماشا میکند و هنوز هیچ اقدامی عملی در این عرصه از سوی دولت صورت نگرفته است.

آقای جعفری تصریح نمود که از تلفات درگیری میان نیروهای مردمی و کوچی ها که شب گذشته صورت گرفته بود، هنوز آمار دقیق وجود ندارد. اما کوچی های شماری از خانه های مردم را به آتش کشانده اند و زراعت مردم را از بین برده اند.

به گفته وی؛ کوچی ها تلاش دارند تا با زور اسلحه این مناطق را بدست آورند، اما باشندگان این مناطق علیه آنان ایستادگی نموده و اکنون در نتیجه این درگیری ها، سه پوسته سقوط کرده است.

جعفری با تایید اینکه دولت هنوز هیچ اقدامی عملی در این عرصه نکرده، گفت: خبر های که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شوند حاکی از آن است که یک تعدا طالبان  پاکستانی برای طرح جنگ وارد این ولایت شده اند.

آقای جعفری افزود؛ اشرف غنی امسال دو میلیارد افغانی به کوچی ها داده تا در مناطق هزاره جات نروند، یعنی اگر این خبر درست باشد کوچی ها توسط این پول می توانند نیروی زیادی بسیج نموده و به گونه سیل آسا به مناطق هزاره نشین هجوم آورند.

در همین حال، شریف الله هوتک عضوی دیگر شورای ولایتی میدان وردک، وضعیت مردم در برخی از لسوالی های این ولایت را نگران کننده عنوان نمود و تاکید داشت که دروازه های مکاتب به دلیل نا امنی ها در مناطق چهار اطراف مرکز این ولایت به روی دانش آموزان بسته شده است.

وی نیز افزود؛ در مرکز این ولایت دانش آموزان دختر تا مرحله ابتدای حق رفتن به مکتب را دارند و طالبان در معارف این ولایت مداخله جدی دارند.

بانو هاجر میرزایی عضو شوارای ولایتی میدان وردک گفت که شب گذشت طالبان به همکاری کوچی ها ولسوالی بهسود بر باشندگان این ولسوالی حمله کردند و خانه های مردم را آتش زدند و اموال شان را به سرقت بردند؛ اما از تلفات جانی آمار دقیقی در دست نیست.

خانم هاجر همچنان گفت؛ این جنگجویان با سلاح های مجهز و دوربین های ذره بینی بالای مردم بهسود حمله نمودند که در نتیجه بیشترین تلفات را مردم محلی متقبل شدند. وی افزود که اکنون 11 تن از نیروهای امنیتی شهید و سه پسته نیز سقوط نموده است.

به گفته هاجر؛ اکنون حصه اول بهسود و مرکز بهسود به گونه ای کامل تحت تصرف طالبان به حمایت از کوچی ها می باشد.

این درحالی است که گروه طالبان نیز در اعلامیه‌ای گفته است که افراد این گروه در این حمله پنج پاسگاه نیروهای مردمی را تصرف کرده‌اند و در جریان درگیری ۱۳ نفر از نیروهای مردمی را کشته اند.

کوچی‌ها در ولسوالی بهسود با حمایت طالبان می جنگند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد