گروه-طالبان-از-کمک‌های-ناتو-به-نیروهای-افغان-انتقاد-کرد

سخنگوی طالبان در واکنش به درخواست مکرر جامعه جهانی و حکومت افغانستان مبنی بر اعلام آتش بس تاکید داشت که ما مسوولیت خود را انجام داده ایم؛ اما کمک مهمات از سوی ناتو به نیروهای امنیتی افغان، گامی تحریک کننده است.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان دیروز یک شنبه (۷، ثور) با نشر یک اعلامیه گفت که این گروه مسوولیت خود را برای صلح و پایان جنگ در افغانستان انجام داده است.

وی افزوده است که مطابق با توافقنامه صلح، حکومت می بایست  ظرف ۱۰ روز، ۶ هزار زندانی این گروه را رها کند و آماده گفتگوهای بین الافغانی شود، اما حکومت در کنار این که رهایی زندانیان را به تعویق انداخته، تیم جامع گفتگوکننده را نیز معرفی نکرده است.

طالبان؛ حکومت افغانستان، امریکا، ناتو و متحدان آنها را به عدم عمل به تعهدات‌شان در قبال توافقنامه صلح متهم کرده و تاکید نموده که کمک مهمات از سوی ناتو به نیروهای دولتی، گامی تحریک کننده است.

گروه طالبان همچنان خواهان پیشرفت عملی در روند صلح و امنیت مطابق با توافقنامه صلح با امریکا شده است.

شورای امنیت ملی افغانستان نیز روز گذشته اعلان کرد که طالبان پس از امضای توافق نامه صلح با امریکا، خشونت‌ها را افزایش داده است.

این در حالی است که حکومت افغانستان، سازمان ملل، سازمان همکاری‌های اسلامی، ناتو، امریکا، اتحادیه اروپا و چندین کشور دیگر بارها برای مبارزه با ویروس کرونا خواهان برقراری آتش بس از سوی گروه طالبان شده اند. طالبان پیش از این نیز به درخواست‌ها برای برقراری آتش بس جواب رد داده بود.

گروه طالبان از کمک‌های ناتو به نیروهای افغان انتقاد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد