گروه-طالبان-برای-ترامپ،-به-پنج-زبان-نامه-نوشت

طالبان در این نامه شان که به زبان های پشتو، فارسی، عربی و انگلیسی نوشته شده است، از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواسته اند که نیروهایش را از افغانستان بیرون کند.

به گزارش افغان نیوز: بررسی راهبرد نظامی آمریکا در افغانستان از سوی کاخ سفید و خواست طالبان مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی، ترامپ را گرفتار دو دستگی کرده است.

طالبان در این نامه نوشته اند که آمریکا نباید ما را مجبور کند که به سوی حریفان شان دست دراز کنیم و گفته اند که طالبان یک گروهی منظم با مسوولیت ملی، نظامی و  سیاسی در منطقه هستند.

در این نامه آمده است؛16 سال می شود که نیروهای خارجی در افغانستان حضور دارند اما وضعیت کشور بد تر شده است و دلیل اصلی این وضعیت ناتوانی" دست نشانده های انتخاب شده آمریکا" می باشد.

طالبان گفته است که حکومت افغانستان از یک سو در برابر ائتلاف جنرال دوستم قرار داشته و از سوی دیگر والی ها و اعضای پارلمان هر روز خواهان برطرفی این حکومت هستند.

در این نامه از ترامپ خواسته شده که مشورت مقامات آمریکایی را مبنی بر افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان گوش نداده و از تجربه های گذشته و کشته شدن سربازان و مصرف نمودن میلیارد ها دالر آمریکایی در افغانستان درس عبرت بگیرد. این گروه دلیل اصلی جنگ در افغانستان را حضور نیروهای خارجی عنوان می کند.

گروه طالبان برای ترامپ، به پنج زبان نامه نوشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد