گروه-طالبان-به-خواست-رییس-جمهور-غنی-پاسخ-منفی-داد

رییس جمهور غنی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان درحالی خواستار آتش‌بس از سوی طالبان شد که این گروه می گوید؛ در صورت عدم تطبیق کامل توافق‌نامه، طلب آتش‌بس معقول نیست.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در صفحۀ توییترش نگاشته است که «امارت اسلامی به امضای توافق‌نامه با آمریکا میکانیزم جامعی را پذیرفت، شورای امنیت و جامعۀ بین‌المللی آن را تأیید نمود که اگر عملی شود ما را به صلح و آتش‌بس می‌رساند. با وجود در خطر انداختن هزاران زندانی از اثر کرونا، جلوگیری از پروسۀ صلح و از تطبیق کامل توافق‌نامه، طلب آتش‌بس معقول نیست.»

محمداشرف غنی، رییس جمهور در پیام رمضانی خود از گروه طالبان خواست که با حرمت‌گذاشتن به ماه رمضان و در شرایطی که ویروس کرونا در سراسر کشور شیوع کرده، به صدای صلح و آتش‌بس لبیک بگویند.

آقای غنی گفت: خواست مردم و حکومت از گروه طالبان این است که از خشونت علیۀ مردم مسلمان افغانستان دست بردارند و به زنده‌گی مسالمت‌آمیز رو بیاورند.

در همین حال، سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) در اعلامیه‌یی که دیروز جمعه( ۵، ثور) نشر کرد باردیگر بر به‌میان آمدن یک توافق صلح جامع در افغانستان تأکید  و از تمامی طرف‌ها خواست که به‌گونۀ فوری تعهدات شان را برای کاهش خشونت‌ها عملی بسازند.

این درحالی است که حکومت با شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور چندین‌بار از طالبان خواستار آتش‌بس شده است؛ اما طالبان هنوز به این خواست‌ها پاسخ مثبت نداده‌اند.

در جریان دو هفتۀ گذشته، شورای امنیت ملی نیز گفت که طالبان باید آتش‌بس کنند تا غیرنظامیان آسیب نبینند و تلاش‌های صلح به نتیجه برسد.

گروه طالبان به خواست رییس جمهور غنی پاسخ منفی داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد