گروه-طالبان-به-سوی-سه-دستگی-پیش-میرود

پس از مرگ ملا عمر، ملا رسول با ملا اختر منصور و ملا هیبت الله که هر کدام بعد از دیگری رهبر طالبان شد به مخالفت برخواست و اکنون سخنگوی گروه تحت امر ملا رسول، رهبری تازه ملا عبدالرئوف را رد کرده است.

به گزارش افغان خبر: ملا رسول رهبر گروه انشعابی طالبان از چند روز به این سو ناپدید است و روز گذشته شمار از افراد این گروه ملا عبدالرئوف را به عنوان رهبر تازه شان انتخاب کردند.

اما ملا عبدالمنان نیازی سخنگوی گروه انشعابی طالبان، امروز در صحبت با رادیو آزادی انتخاب ملا عبدالرئوف را به عنوان سرکرده شان رد کرده است.

ملا عبدالرحمن یکی از سخنگویان گروه انشعابی طالبان روز گذشته گفته بود که شوراى طالبان انشعابی، که شامل 13 نفر هستند؛ ملا عبدالرئوف عارف را به‌عنوان سرکرده این گروه انتخاب کرده است.

ملا عبدالرحمن گفته بود که مفقود بودن چندین روزه ملا رسول باعث شده است تا این گروه رهبر تازه‌ی برای خودشان انتخاب نمایند.

اما عبدالمنان نیازی تصریح میکند که هنوز ملا رسول رهبر این گروه است و کسی دیگری نمیتواند بر گروه تحت امر ملا رسول رهبری داشته باشد.

پس از مرگ یک رهبر طالبان، دو رهبر در این گروه بیشتر گردید اما قدرت آنها کمتر شده است.

بعد از مرگ ملا عمر، رهبری طالبان را ملا اختر منصور به عهده گرفت، اما ملا رسول در شمار از ولایات کشور از امر او سرکشی کرد و گروه دیگری را تشکیل داد، بعد از مرگ ملا اختر منصور، ملا هیبت الله به سمت او نشست و کنون در کنار ملا رسول، ملا عبدالرئوف نیز رهبری خود را بر گروه طالبان اعلام کرده است.

گروه طالبان به سوی سه دستگی پیش میرود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد