گروه-طالبان-فتوای-عالمان-دینی-را-فرمایش-امریکا-خواند

گروه طالبان در واکنش به فتوای عالمان دینی مبنی براینکه جنگ جاری در افغانستان غیر شرعی می باشد، اعلام کرده که این گونه تصامیم به فرمایش آمریکا گرفته شده است.

به گزارش افغان نیوز: صدها عالم دینی، روز دوشنبه (14 جوزا) از سراسر کشور در خیمه لویه جرگه در شهر کابل گردهم آمده و جنگ کنونی مخالفان مسلح در افغانستان را نامشروع خواندند.

در همین حال، طالبان با نشر اعلامیه‌ای، برگزاری نشست عالمان دینی افغانستان را پروسه کاملاً امریکایی و نمایشی عنوان نموده و ادعا کرده‌اند که این گونه نشست‌ها به فرمایش امریکا برگزار می‌شوند.

گروه طالبان با اشاره به اظهارات جنرال جان نیکلسون، فرمانده نظامیان امریکایی و ناتو در افغانستان که گفته بود فشارهای نظامی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی بر طالبان افزایش خواهد یافت، اظهار داشته‌ که نشست‌هایی از این قبیل از سوی ایالات متحده طرح ریزی می‌شود.

این گروه تاکید داشته است که اشتراک کنندگان همایش عالمان دینی در کابل مردم عادی بوده و همچنان از علمای دینی خواسته تا با این گروه همکاری کنند.

قابل ذکر است که پس از پایان این نشست، یک حمله انتحاری در نزدیکی خیمه لویه جرگه رخ داد؛ در این رویداد شماری کشته و زخمی شدند.

گروه طالبان فتوای عالمان دینی را فرمایش امریکا خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد