گروه-طالبان-فهرست-زندانیان-حکومت-را-ناقص-خواند

سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید: شهرت کامل زندانیان در فهرستی که دولت افغانستان در اختیار این گروه قرار داده ذکر نشده و نام برخی نیروهای افغان که از سوی داعش گرفتار شده‌اند، نیز درج این فهرست می باشد.

به گزارش افغان نیوز: گروه طالبان در واکنش به اعلام حکومت افغانستان مبنی بر عدم رهایی زندانیان نیروهای دولتی مطابق فهرست حکومت، می‌گوید که این فهرست ناقص است و شهرت کامل زندانیان را ندارد.

سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امشب (سه‌شنبه، 23 ثور) در رشته‌تویتی گفته که در این فهرست هویت تعدادی از کسانی که در درگیری با جنگ‌جویان داعش کشته شده‌اند، درج شده است.

همچنان به گفته‌ی او، در فهرست زندانیان دولت افغانستان، هویت تعدادی دیگر از زندانیان هم «مفقود‌الاثر» ذکر شده است.

سخن‌گوی طالبان گفته است که حکومت افغانستان با در اختیارگذاشتن این فهرست نباید توقع داشته باشد که این گروه زندانی‌ها را مطابق فهرست دولت رها می‌کند.

سخنگوی طالبان این اقدام حکومت افغانستان را «مزاحمت» در راستای صلح خوانده، گفته است که طالبان در این اواخر 261 زندانی دولت را از زندان‌های این گروه آزاد کرده‌اند.

این درحالی است که دفتر شورای امنیت ملی کشور اعلام کرد که طالبان به تعهدات‌شان در توافق‌نامه‌ی صلح با امریکا عمل نکرده‌اند.

جاوید فیصل، سخن‌گوی این دفتر گفت: در صورتی که گروه طالبان به تعهدات‌شان عمل می‌کرد، باید تاکنون دست‌کم 200 تن از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را آزاد و برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آمادگی می‌گرفت.

سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی همچنان گفت که طالبان تا کنون طرحی برای صلح پیش‌کش نکرده و اراده‌ای هم برای صلح ندارند. آقای فیصل تأکید کرد در صورتی که روند رهایی زندانیان از سوی طالبان در تناسب پنج در برابر یک پیش نرود، دولت افغانستان نیز هیچ مکلفیتی برای ادامه‌ی روند رهایی زندانیان ندارد.

 او افزود که دولت افغانستان تا کنون یک‌هزار زندانی گروه طالبان را براساس فهرستی که از سوی هیأت تخنیکی این گروه شریک شده بود، آزاد کرده است.

گروه طالبان فهرست زندانیان حکومت را ناقص خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد