گروه-طالبان-۲۰-سرباز-دولت-را-از-زندان-رها-می‌کند

سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان به دنبال رهایی ۳۰۰ عضو این گروه از سوی حکومت، اعلام نموده که ۲۰ نیروی امنیتی افغانستان از زندان‌ آزاد می‌شوند.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز (یک‌شنبه، 24 حمل) در تویتی گفته است که این زندانیان به‌زودی در ولایت قندهار به کمیته‌ی صلیب سرخ سپرده می‌شود.

زندانیان دولت افغانستان پس از آن از زندان‌های گروه طالبان آزاد می‌شوند که دولت افغانستان تا کنون سه صد تن از زندانیان این گروه را از زندان بگرام آزاد کرده است.

شورای امنیت ملی شام روز چهارشنبه، بیستم حمل با نشر اعلامیه‌یی خبر داد که صد زندانی این گروه با درنظرداشت وضعیت صحی، سن و مدت زمان حبس باقی‌مانده از این زندان آزاد شدند.

 محمداشرف غنی، رئیس‌جمهوری کشور در روز مراسم سوگندش فرمان آزادی پنج‌هزار زندانی طالب را صادر کرد و گفت که این زندانیان به‌عنوان بخشی از تلاش‌های صلح به‌گونۀ تدریجی از زندان‌های افغانستان آزاد خواهند شد.

دفتر شورای امنیت ملی صبح امروز (یک‌شنبۀ، 24 حمل) اعلام کرد‌ که سومین گروه از زندانیان طالبان بر بنیاد فرمان رئیس‌‌جمهور غنی، از زندان آزاد شدند.

این در حالی است که بر اساس توافقنامه امضا شده صلح میان امریکا و طالبان در قطر، حکومت افغانستان ۵ هزار زندانی طالب و طالبان یک هزار زندانی حکومت را آزاد می کند.

گروه طالبان ۲۰ سرباز دولت را از زندان رها می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد