گروه-های-تروریستی-از-درون-حکومت-حمایت-می-شوند

برخی از نمایندگان مجلس دلیل نا امنی را عصبانیت رییس جمهور غنی و طرح مسائل شخصی از سوی وی دانسته، بیان می دارند که حلقه های در داخل حکومت وجود دارند که از گروهای تروریستی حمایت می کنند.

به گزارش افغان نیوز: امان الله پیمان، عضو مجلس نمایندگان، طی مصاحبه اختصاصی به خبرنگار افغان نیوز گفت:" کارهای استخباراتی برخی از چهره ها در داخل حکومت، امنیت و منافع ملی را زیر سوال برده است."

آقای پیمان، دلیل نا امنی ها و شدت جنگ در سراسر کشور را، عصبانیت آقای غنی و مطرح نمودن مسایل شخصی در حکومت می پندارد.

وی حکومت و ارگان های امنیتی را در امر مدیریت و مبارزه علیه مخالفان مسلح ناکام و بی کفایت خوانده، اظهار می دارد:" در درون نظام ( اردو، پولیس و امنیت ملی) استراتژی عمل، اراده قاطع و مدیریت وجود ندارد.

او می گوید، در افغانستان دولتی نیست که توانایی پیشگیری از بحران و نا امنی ها را داشته باشد.

ازسوی هم، محی الدین مهدی، یکتن دیگر از نماینده مردم در ولسی جرگه گفت:" منسوبین درجه اول امنیتی کم کار و بی کفایت هستند، زیرا هیچ گونه استراتژی و برنامه جامع برای جلوگیری از حملات مخالفان مسلح ندارند.

وی خاطرنشان ساخت، متاسفانه در درون نظام، افراد غیر مسلکی و حرفه ای هستند که توانایی و تحلیل درست از وضعیت کنونی افغانستان را ندارند.

وی با انتقاد از عملکرد نیروهای بین المللی در کشور گفت، نیروهای بین المللی به اساس موافقتنامه همکاری شان با افغانستان، عمل نمی کنند و در امر همکاری با نیروهای داخلی این کشور، بی تفاوت هستند.

گروه های تروریستی از درون حکومت حمایت می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد