گزارش-های-ضد-و-نقیض-از-طرح-دوباره-آتش-بس-با-طالبان

هارون چخانسوری، سخنگوی دولت به روزنامه والستریت ژورنال گفته که طرح آتش بس با طالبان در روزهای عید قربان از سوی حکومت نهایی شده است؛ اما شورای عالی صلح و ریاست اجراییه ابراز بی خبری می کنند.

به گزارش افغان نیوز: امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجراییه، روز چهار شنبه(27، سرطان) به خبرنگار افغان نیوز گفت که سخنگوی ریاست جمهوری به روزنامه والستریت ژورنال این مساله را مطرح کرده اما از سوی ریاست اجراییه هنوز حقانیت این خبر تایید نشده است.

آقای میثم تصریح می کند که ریاست اجراییه همواره خواهان صلح مسالمت آمیز در کشور بوده و هیچگاه مخالف امنیت سراسری در افغانستان نمی باشد.

در همین حال احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح از این مسله ابراز بی خبری کرده و تاکید می کند؛ در صورتی که طرح آتش بس در روزهای عید قربان  از سوی حکومت نهایی شده باشد، شورای عالی صلح نیز حمایت می کند.

سخنگوی شورای عالی صلح در ابراز نظر در مورد دومین آتش بس حکومت با طالبان می افزاد که اگر قبل از تصمیم، حکومت به این مسله بپردازد بی معنا خواهد بود.

این درحالی است که زمزمه های از سوی رسانه ها در ارتباط با دومین آتش بس حکومت و طالبان در روزهای عید قربان شنیده می شود اما هنوز هیچ یکی از طرفین حکومت و طالبان در این مورد با صراحت صحبت نکرده اند.

گزارش های ضد و نقیض از طرح دوباره آتش بس با طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد