گزینه-افزایش-سربازان-خارجی-در-افغانستان-روی-میز-ناتو-قرار-دارد

مسئولان نظامی ناتو بیان کردند که این سازمان گزینه افزایش سربازان خارجی در افغانستان را بررسی میکند، اگر برای سرکوب تروریستان موثر واقع شود، این اقدام عملی خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز:ینس استولتنبرگ، بیر کل سازمان ناتو به روزنامه آلمانی ولت ام زونتاگ گفته است که هنوز تصمیم در مورد افزایش نیروهای ناتو در افغانستان نهایی نشده اما، بررسی ها در این زمینه ادامه دارد.

در حال حاضر تمام سربازان ناتو در افغانستان تحت نام ماموریت حمایت قاطع در عرصه مشوره دهی و تعلیم نیروهای افغان فعالیت میکنند.

13هزار سرباز ناتو از کشور های مختلف که 8400 سرباز آن از ارتش ایالات متحده آمریکا می باشد در افغانستان حضور دارند.

استولتنبرگ، دبیر کل پیمان ناتو ، همچنان گفته است علاوه بر آن، روی این نکته فکر می‌شود که این مأموریت در آینده سال به سال نه، بلکه "در یک فاصله بزرگتر زمانی" تمدید شود.

دبیر کل ناتو یادآور شده است که "به این ترتیب یک دورنمای دراز مدت خواهیم داشت". به قول وی، در این مورد در ماه جون امسال تصمیم اتخاذ خواهد شد.

وی همچنان از اقدام بیشتر علیه تروریستان سخن گفته و تاکید کرده که تاکنون نیز عملکرد خوبی داشته اما توانایی بیشتر را در این زمینه دارند.

به قول استولتنبرگ اولین تصامیم در این زمینه احتمالاً در دیدار سران دولت های عضو ناتو در پایان ماه می امسال در بروکسل اتخاذ خواهد شد. او مأموریت های بیشتر طیاره های اکتشافی آواکس را در آینده نیز ممکن خواند.

 

گزینه افزایش سربازان خارجی در افغانستان روی میز ناتو قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد