گفتکو-و-خداحافظی-دبرا-لاینز-با-سراج‌الدین-حقانی

نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان در آخرین دیدارش با وزیر داخله طالبان درباره مبارزه با تروریزم و مواد مخدر صحبت کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ ‏سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله، ناوقت روز گذشته با دیبرا لاینز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان دیدار کرد.

وزارت داخله در یک اعلامیه گفته است که این دیدار به منظور پایان ماموریت خانم لاینز انجام شده است. 

خانم لاینز در دیدار خداحافظی‌اش با حقانی، به دلیل «کار و تعامل» با طالبان مورد ستایش او قرار گرفت.

یوناما در صحفه توییترش نوشته که خانم لاینز در آخرین ملاقاتش با سراج‌الدین حقانی در باره ارایه کمک‌های بشردوستانه و مبارزه با بیماری کولرا نیز صحبت کرده است.

خانم لاینز در دیدار با عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی مصالحه نیز درباره مبارزه با تروزیزم و نقش منطقه در شکل‌دهی آینده افغانستان گفتگو کرده است.

جزئیات بیشتری از دیدارهای روز گذشته خانم لانیز با حقانی و عبدالله منتشر نشده است.

آقای عبدالله در صفحه توییترش نوشته است که در دیدار خداحافظی خانم لاینز، در باره «آخرین تحولات کشور» گفتگو کرده است.

ماموریت دبرا لاینز، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان پایان یافته است. وی روز پنجشنبه هفته گذشته در مراسمی ویژه‌ای با اعضای دفتر سازمان ملل در کابل خداحافظی کرد. هنوز روشن نیست که به جای لاینز چه کسی مسئولیت دفتر یوناما را به عهده خواهد گرفت.

این درحالی است که سازمان ملل متحد از فعالیت گسترده داعش هشدار داده و گفته است که هدف داعش «به چالش کشیدن طالبان از طریق راه‌اندازی جنگی است که با مفهوم جهاد جهانی داعش همخوانی دارد.» 

این گزارش تخمین می‌زند که داعش بین ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ جنگجو در مناطق دورافتاده استان‌های کنر، ننگرهار و احتمالاً نورستان افغانستان در اختیار داشته باشد. 

ارزیابی‌های اخیر نظامی آمریکا نیز به تازگی هشدار داده است که القاعده و داعش از زمان تسلط طالبان بر افغانستان در حال افزایش تحرکات خود در این کشور هستند و این وضعیت می‌توانند تهدیدی مهم فراتر از مرزهای افغانستان ایجاد کند.

گفتکو و خداحافظی دبرا لاینز با سراج‌الدین حقانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد