گفتگو-میان-عمر-زاخیل‌وال-و-جنرال-باجوه-در-اسلام‌آباد

عمر زاخیل‌وال، سفیر افغانستان برای پاکستان با جنرال قمر جاوید باجوه، رییس ستاد ارتش آن کشور در مقر فرمان‌دهی ارتش دیدار کرد.

به گزارش افغان نیوز: عمر زاخیلوال با نشر بیانیه‌‍یی گفته‌است که در دیدار باآقای باجوه در مورد پلان عمل مشترک افغانستان و پاکستان برای رسیدن به صلح صحبت کرده‌است.

سفیر افغانستان در صحفۀ تویترش نگاشته که با آقای باجوه روی برخی از مسایل مهم از جمله تطبیق پلان عمل، رسیدن به صلح و کاهش خشونت در بین دو کشور گفت‌وگو صورت گرفته‌است.

در عین زمان، دفتر مطبوعاتی ارتش پاکستان با نشر خبرنامه‌یی گفته که در این دیدار بر سر وضعیت افغانستان و منطقه گفتگو شده‌است.

این درحالی‌ست که امریکا از دیدار اخیر های مقام‌های پاکستانی و افغان قدردانی کرده؛ اما نتایج آن را آن‌گونه که توقع می‌رفت، مثبت ارزیابی نکرده‌است.

گفتنی‌ست، پس از آن‌که پاکستان مرکز گروه‌های هراس‌افگن از سوی امریکا خطاب شد و واشنگتن فشارهایش را بالای آن کشور افزایش داد، دیدار مقام‌های افغان و پاکستان پیش از پیش افزایش یافت.

افغانستان از دیدارهای مقام‌هایش با پاکستان انتظار دارد که آن کشور بر رسیدن دولت کابل به صلح کمک نماید؛ اما برخلاف تا هنوز هیچ‌گونه گام عملی که تاثیر بر وضعیت کشور داشته باشد، از سوی اسلام‌آباد برداشته نشده‌است.

گفتگو میان عمر زاخیل‌وال و جنرال باجوه در اسلام‌آباد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد