گفتگوهای-صلح-میان-آمریکا-و-طالبان-دو-روز-به-تویق-افتاد

گزارش ها می رسانند که مذاکرات میان نمایندگان گروه طالبان و امریکا برای دو روز متوقف شده و روز شنبه دوم مارچ از سر گرفته می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: منابع گروه طالبان به رسانه ها گفته اند که در سه روز گذشته "مذاکرات مفصل و مفیدی" میان دو طرف صورت گرفت و دلیل توقف دو روزه احتمالا مشورت بیشتر با رهبری طالبان و مقامات امریکایی در واشنگتن است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، روز گذشته گفت که نمایندگان طالبان و امریکا تا چاشت روز چهارشنبه روی چگونگی خروج نیروهای امریکایی بحث کرده اند.او گفت که "این بحث روی این آجندا از دیروز آغاز شد و تا چاشت آن روز ادامه داشت."

این درحالی است که پنجمین دور مذاکرات میان مقام‌های امریکایی و نمایندگان گروه طالبان روز سه‌شنبه (7 حوت) در دوحه قطر آغاز شد.

زلمی خلیلزاد، نماینده وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان در چهارمین دور گفتگو با طالبان اعلام کرده بود که با این گروه درباره چارچوب کلی صلح به توافق رسیده‌اند.

آقای خلیلزاد افزوده بود که پیش‌نویس این توافق شامل "برنامه‌ای برای خروج نیروهای امریکا، برقراری آتش بس و طرد گروه‌های بین‌المللی تروریستی در خاک افغانستان است."

 

 

گفتگوهای صلح میان آمریکا و طالبان دو روز به تویق افتاد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد