گفتگوی-تلفنی-اشرف-غنی-و-نمایندۀ-خاص-اتحادیۀ-اروپا

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور با خانم فدریکا موگرینی، مسئول روابط خارجی و نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا در پیوند به انتخابات و پروسه صلح، صحبت تلفنی کرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که در این مکالمه تلفنی هر دو جانب در مورد انتخابات ریاست جمهوری، پروسه صلح و حمایت های اتحادیه اروپا از افغانستان بحث و تبادل نظر نمودند.

خانم موگرینی ضمن ابراز تسلیت بخاطر رویدادهای تروریستی دیروز در کابل و پروان، بر اهمیت صلح همه شمول به رهبری و مالکیت دولت و مردم افغانستان که راه را برای صلح و رفاه پایدار فراهم کند، تاکید ورزید و گفت که به حمایت های خویش از مردم افغانستان ادامه میدهیم.

مسئول روابط خارجی و نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا با توجه به عقب‌گرد در مذاکرات صلح میان ایالات متحدۀ امریکا و طالبان، گفت که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ضرورت مبرم نسبت به هر زمان دیگر پنداشته می شود. وی ابراز آرزومندی کرد که انتخابات ششم میزان در فضای آرام و به گونه شفاف و عادلانه برگزار گردد.

نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا تصریح کرد که گفتگوهای مستقیم صلح میان حکومت افغانستان و طالبان یگانه راه پیشرفت برای برقراری صلح پایدار می باشد و آتش بس برای پیشبرد مذاکرات صلح، خواست مردم افغانستان است و اتحادیه اروپا از آن حمایت می کند.

در این مکالمه تیلفونی، رئیس جمهور غنی گفت که اولویت ما صلح است و حکومت افغانستان برای تامین صلح پایدار کار می کند و برگزاری انتخابات شفاف و همه شمول برای ما اهمیت ویژه دارد.

گفتگوی تلفنی اشرف غنی و نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد