گفتگوی-رئیس-جمهور-غنی-با-وزیر-خارجه-امریکا

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، عصر دیروز سه‌شنبه(۱۲، اسد) با انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا، صحبت تلفنی کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ در اعلامیه ارگ آمده است که هر دو جانب در خصوص روابط میان دو کشور و تداوم همکاری امریکا با افغانستان در عرصه‌های مختلف، بحث و تبادل نظر نمودند.

وزیر خارجه امریکا ضمن ابراز نگرانی از افزایش  خشونت‌ها از سوی طالبان، یکبار دیگر از تداوم حمایت‌های کشورش از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اطمینان داد و بر نقش ایالات متحدۀ در تسریع روند صلح، تاکید ورزید.

همچنان در این تماس تلفنی، رئیس جمهور غنی و وزیر امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا در مورد مسایل منطقوی و نقش کشورهای منطقه در روند صلح افغانستان نیز صحبت کردند.

این درحالی است که ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده که پلان جدید برای سرکوب گروه‌های تروریستی به خصوص طالبان به تاسی از اوامر سرقومندان اعلی قوای مسلح کشور آغاز شده است.

آقای غنی، روز دوشنبه(۱۱، اسد) نمایندگان مردم در پارلمان را به بسیج ملی دعوت نموده و تصریح کرد که مشکلات یا در میز مذاکره زانو به زانو حل می‌شود و یا در میدان جنگ، زانوی دشمن را می‌شکنیم.

گفتگوی رئیس جمهور غنی با وزیر خارجه امریکا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد