گفتگوی-غنی-با-رئیس-بانک-انکشاف-آسیایی-در-افغانستان

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور عصر دیروز با نارندرا سنگرو، رئیس بانک انکشاف آسیایی در افغانستان از طریق ویدیوکنفرانس گفتگو نمود.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که در این دیدار، هر دو جانب در مورد ادامۀ کمک های بانک انکشاف آسیایی به افغانستان در سکتورهای انرژی و ترانسپورت، به ویژه در عرصه های زیربنایی و انکشافی، بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور در رابطه به اینکه چگونه حکومت افغانستان توانست با وجود شیوع ویروس کرونا، برنامه های اقتصادی خویش را بخاطر بهبود وضعیت زندگی مردم، تطبیق نماید، صحبت نمود.

آقای غنی در خصوص همکاری افغانستان با کشورهای آسیای مرکزی به ویژه در بخش انرژی صحبت کرد و از طرح های اصلاحی در وزارت مالیه و سایر ادارات سکتوری، یادآوری نمود.

در مقابل، رئیس بانک انکشاف آسیایی در افغانستان، گفت که حکومت افغانستان برنامه های مهم در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کمک رسانی به مردم داشته است.

وی افزود که حکومت افغانستان با حفظ ثبات مارکیت و کار مشترک با جامعه جهانی در زمینه جلوگیری از خطرات ویروس کرونا، معیارات لازم را دارد.

 نارندرا سنگرو گفت که این معیارات شامل داشتن استراتیژی و برنامه های منظم در راستای مبارزه با ویروس کرونا و جلوگیری از تاثیرات منفی آن، عرضۀ خدمات صحی به موقع در جریان شیوع ویروس کرونا، هماهنگی با همکاران بین المللی و کمک به قشر آسیب پذیر می باشد که حکومت افغانستان برای دریافت کمک های بیشتر از سوی بانک انکشاف آسیایی و سایر نهادهای کمک کننده، آن را تکمیل کرده است.

گفتگوی غنی با رئیس بانک انکشاف آسیایی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد