گفتگوی-متقی-با-احمد-مسعود-و-اسماعیل-خان-در-تهران

سخنگوی طالبان دیدار و گفتگوی امیرخان متقی وزیر خارجه امارت اسلامی با احمد مسعود و اسماعیل خان در ایران را تایید کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، امروز دوشنبه(20، جدی) در توییتی گفته که احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت و امیر اسماعیل خان والی پیشین هرات با هیأت امارت اسلامی در تهران دیدار کرده است. 

وی نگاشته است که در این دیدار وزیر خارجه طالبان به ‌آنها اطمنیان داده که می‌توانند بدون هیچ نگرانی به کشور خود بازگردند.

از سوی‌هم، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به پرسشی خبرنگاران درباره دیدار رهبر جبهه مقاومت با وزیر  خارجه طالبان، بدون نام بردن از احمد مسعود گفت که ایران میزبان گفت‌وگوها میان رهبران افغان بوده و بحث‌های خوبی میان آن‌ها انجام شده‌است.

برخی رسانه‌ها روز گذشته گزارش داد بودند که امیرخان متقی با اسماعیل خان، احمد مسعود و حفیظ منصور در خانه سرپرست سفارت افغانستان که برادرزاده اسماعیل خان میشود دیدار کرده است. پس از همین دیدار متقی حکم تاییدی سرپرستی برادرزاده اسماعیل خان را نیز امضا کرده است.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت با رد خبر گفت: «قرار نیست مذاکره‌ای میان احمد مسعود و رهبری طالبان در ایران انجام شود.»

پیش از این برخی از رسانه‌ها گزارش داده بودند که قرار است احمد مسعود، و اسماعیل‌خان، والی پیشین هرات با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در‌ ایران دیدار کنند.

گفتگوی متقی با احمد مسعود و اسماعیل خان در تهران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد