گفتگوی-پومپئو-و-ملا-برادر-روی-آغاز-مذاکرات-بین‌الافغانی

معاون سیاسی و رئيس دفتر گروه طالبان در قطر و وزیر امور خارجه آمریکا روی اجرای توافق‌نامه صلح و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو کردند.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با انتشار پیامی در حساب توئيتر خود اعلام کرد: "ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی و رئيس دفتر گروه طالبان در قطر و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا عصر دیروز از طریق ویدئوکنفرانس گفت‌وگو کردند".

وی افزود: "اجرای توافق‌نامه صلح و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی محوریت اصلی این نشست مجازی بوده است".

شاهین همچنین اعلام کرد: "ملا عبدالغنی برادر و هیئت همراه وی طی این گفت‌وگو آزادی زندانیان باقی‌مانده طالبان توسط دولت افغانستان را مهم خواند. وزیر امور خارجه آمریكا نیز از آتش‌بس اعلام شده توسط گروه طالبان به مناسبت عید قربان استقبال كرد".

ملا عبدالغنی برادر پیش از این گفته بود که طالبان برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آماده است، اما تأخیر در روند رهایی زندانیان باعث تعلیق مذاکرات شده است.

این درحالی است که آزادی زندانیان طالبان به یک مانع بزرگ در برابر آغاز مذاکرات صلح تبدیل شد، در حالی‌که قرار بود این مذاکرات ماه‌ها پیش آغاز شود.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در برابر آزادی ۴۰۰ نفر دیگر گروه طالبان که در این فهرست قرار دارند ، مقاومت کرده و ادعا می‌کند که آنها در "جنایات جدی" دست داشته‌اند و در مورد رهایی آنان باید لویه‌جرگه مشورتی دایر گردد.

گفتنی است زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان در 29 فوریه سال جاری «توافق‌نامه صلح» را در دوحه امضا کردند.

گفتگوی پومپئو و ملا برادر روی آغاز مذاکرات بین‌الافغانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد