گلبدین-حکمتیار-به-ارگ-قدم-گذاشت

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی، پس از وارد شدن به کابل، بعد از ظهر امروز وارد ارگ ریاست جمهوری شد و در کنار سایر سران سیاسی افغانستان قرار گرفت.

به گزارش افغان نیوز: چند ماه قبل با امضای توافق نامه صلح از سوی رئیس جمهورغنی و رهبر حزب اسلامی افغانستان، چهره گلبدین حکمتیار از یک فرد نظامی به یک شخص سیاسی تغییر کرد.

هر چند قرار بود حکمتیار پس از امضای توافقنامه صلح، پیش از رسیدن سال 1396 خورشیدی وارد کابل شود، اما به دلایل نامعلوم این روند به تعویق افتاد.

سرانجام وی روز شنبه این هفته در ولایت لغمان در شرق کشور ظاهر شد و اولین سخنان خویش پس از امضای توافقنامه صلح را بیان کرد.

بعد از آن حکمتیار به ولایت ننگرهار رفت و از سوی هیئت عالی رتبه دولتی که در راس آن محمد سرور دانش قرار داشت مورد استقبال قرار گرفت.

امروز پنج شنبه (14ثور) آقای حکمتیار با کاروان بزرگ هوادانش از شهر جلال آباد وارد کابل شد و لحظات قبل در کنار رئیس جمهور و سایر سران سیاسی ایستاد.

محفل خوش آمد گویی به حکمتیار، در ارگ ریاست جمهوری آغاز گردید و رئیس جمهورغنی بیان داشت که عملکرد صادقانه دو طرف باعث گردیده است تا این توافقنامه به موفقیت انجامد.

محمد اشرف غنی در این محفل اظهار داشت که دولت افغانستان تعهد دارد تا تمام ماده های این توافق نامه را یک به یک عملی نماید و به تمام ادارات دولتی دستور داد تا در این راستا صادق و همکار باشد.

وی از حکمتیار نیز خواست تا به اعضای تیم حزب اسلامی بگوید که مواد این توافقنامه را عملی نماید.

قابل ذکر است که در این برنامه اکثریت مطلق سران سیاسی از جمله حامدکرزی رئیس جمهور پیشین، محمد کریم خلیلی معاون ارشد شورای عالی صلح، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، رئیسان هر دو مجلس شورای ملی، استاد عبدالرب رسول سیاف و دیگران حضور داشتند.

گلبدین حکمتیار به ارگ قدم گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد